Pappi tavattavissa

Hengellisistä tai mieltäsi painavista asioista voit jutella papin, diakoniatyöntekijän tai muun seurakunnan työntekijän kanssa.

Sielunhoito ja ripittäytyminen

Sielunhoito on papin, diakoniatyöntekijän, muun seurakunnan työntekijän tai vapaaehtoisen kanssa käytävää vapaamuotoista, kahdenkeskistä keskustelua niistä aiheista, jotka koskettavat sinua. Siihen voi liittyä rukoilemista, raamatunlukua, ehtoollisen viettoa tai ripittäytymistä. Pappia velvoittaa rippisalaisuuden pitäminen.

Sairaille annetaan pyydettäessä yksityisehtoollinen joko laitoksessa tai kodissa.

Tapaamisen varaaminen papille

Hollolan kantaseurakunnan papille voit varata sielunhoitokeskustelua tai tapaamisajan ripittäytymistä varten kirkkoherranvirastosta, viraston puhelinvaihteesta (03) 524 6600 klo 9–12 tai päivystävältä papilta, puh. (03) 524 6611.

Kappeliseurakunnissa ja Vesikansan alueella voit soittaa suoraan papille ja sopia tapaamisajan.

Papin päivystävä puhelin

Jos tarvitset sielunhoitokeskustelua tai muuta juttutuokiota papin kanssa mahdollisimman pian, Hollolan seurakunnan papit päivystävät vuorollaan  maanantaista torstaihin klo 9–12. Tuolloin voit soittaa päivystävälle papille (03) 524 6611.

Kaikille avoin kohtaamispaikka

Missiokammari on kaikille avoin kohtaamispaikka Hollolan kuntakeskuksessa. Kohtaamispaikan toimintaa vetävät vapaaehtoiset. Lue lisää ja tule mukaan!