Kirkon jäsenenä

Kun kuulut kirkkoon, olet rippikoulun käynyt ja konfirmoitu

• sinut voidaan vihkiä kirkolliseen avioliittoon
  • voit saada kutsun kummiksi
  • sinut voidaan siunata hautaan
  • voit toimia luottamushenkilönä

Luottamushenkilöt - osallistumista ja vastuuta

Luottamushenkilöt käyttävät seurakunnissa ylintä valtaa. Seurakuntavaaleilla valitut luottamushenkilöt ovat seurakuntalaisten edustajia ja seurakunnan työntekijöiden kumppaneita.

He ovat mukana päättämässä, vaikuttamassa, ideoimassa ja kehittämässä seurakunnan toimintaa kirkkovaltuustoissa, kirkkoneuvostoissa ja tukiryhmissä.

Parhaimmillaan seurakunnan luottamushenkilöissä on monenikäisiä ja eri elämänalueilla vaikuttavia henkilöitä, jotka tuovat oman persoonallisen panoksensa ja näkemyksensä seurakunnan toimintaan.

Luottamushenkilöt valitaan vaaleissa aina neljä vuotta kestävälle kaudelle.

Osallistu

Olisiko sinulla aikaa? Haluaisitko auttaa? Kaipaatko sisältöä elämääsi? Oletko jäänyt juuri eläkkeelle? Ovatko lapset lentäneet pesästä? Kenties vapaaehtoisena toimimisesta löytyisi vastaus kysymykseesi!

Hollolan seurakunnassa toimii suuri joukko vapaaehtoistyöntekijöitä erilaisissa tehtävissä. Tule rohkeasti mukaan toimintaan, jonka koet omaksesi. Osallistua ja auttaa voi monilla tavoilla. Valitse yläpuolelta kuva "Vapaaehtoistyö", ja tutustu mahdollisuuksiin tarkemmin.