"Taivaallista musiikkia ja Kansanlauluja" -konsertti

Kärkölän kirkko

Pietarilaisen Konevitsa-kvartetti kiertueella Suomessa maaliskuussa 2018.

Konsertin monipuolinen ohjelma on oivallinen läpileikkaus Venäjän mieskamarikuorojen rikkaasta ohjelmistoperinteestä. Kirkkomusiikin lisäksi konserttien ohjelmassa on venäläistä kansan- ja sotilasmusiikkia.

Vapaa pääsy. Ohjelma 12 €. Tervetuloa!

Kvartetti perustettiin vuonna 1992, kun Pietarin konservatorion neljä nuorta muusikkoa ryhtyivät kesäisin laulamaan Konevitsan luostarin kirkossa. Konserttien tuotto menee Laatokalla sijaitsevan Konevitsan luostarin jälleenrakentamiseen.

Konevitsa-kvartetti on vuosien varrella osallistunut lukuisiin merkittäviin festivaaleihin Venäjällä, Englannissa, USA:ssa, Italiassa, Irlannissa ja Skandinaviassa. Viimeisten vuosien aikana he ovat tulleet tunnetuksi myös Japanissa, Kiinassa ja Ranskassa. Maailman musiikkikriitikot ja -lehdistö kiittelevät kvartetin laulun korkeaa taiteellista tasoa.

Kvartetti on konsertoinut Suomessa paljon, ja he ovat saaneet vuosien varrella täällä lukuisia taivaallisen kuoromusiikin ystäviä.

Kärkölän kappeliseurakunta