Seurakunta tukee partiotoimintaa

Hollolan Hirvenhiihtäjät ry

Hirvenhiihtäjät on sekalippukunta sekä tytöille että pojille, joka tarjoaa mukavaa toimintaa kaikenikäisille. Partioon voi liittyä, kun on aloittanut koulun. Partio harjoittaa tavoitteellista kasvatustyötä seurakunnan toimiessa taustayhteisönä.

Retket ja leirit kuuluvat osana partiotoimintaa. Toiminta painottuu viikoittaisiin koloiltoihin Hollolan Sovituksenkirkolla, kirkonkylällä sekä Vesikansassa.

Lisätietoja Hollolan Hirvenhiihtäjät ry:stä löytyy toiminnan verkkosivuilta: www.hhh.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Padaspartio ry

Padaspartio on Padasjoella toimiva partiolippukunta, joka tarjoaa mukavaa toimintaa kaikenikäisille tytöille ja pojille.

Partio harjoittaa tavoitteellista kasvatustyötä seurakunnan toimiessa sen taustayhteisönä. Tavoitteena on tarjota laadukasta erähenkistä partiotoimintaa padasjokelaisille. Mukaan ovat tervetulleita niin lapset kuin aikuisetkin.

Viikkotoiminta tapahtuu Padasjoen seurakuntakodin nuortentiloissa, joiden yhteydessä sijaitsee myös Padaspartion partiokolo. Retkejä ja leirejä pidetään pääsääntöisesti lippukunnan omalla partiokämpällä Taruksen läheisyydessä.

Lisätietoja Padaspartiosta löydät Padaspartion nettisivuilta www.padaspartio.fi tai Facebook -sivuilta www.facebook.com/padaspartio

Kärkölän kärpät ry.

Kärkölän Kärpät on lippukunta sekä tytöille että pojille. Se tarjoaa mukavaa toimintaa kaikenikäisille. Partioon voi liittyä, kun on aloittanut koulun. Partio harjoittaa tavoitteellista kasvatustyötä seurakunnan toimiessa taustayhteisönä.

Meillä opitaan käden ja mielen taitoja: Liikutaan luonnossa kävellen, hiihtäen, kiiveten, suunnistaen. Osataan ensiapua ja osallistutaan pelastuspalvelu-työhön. Tunnetaan maamerkit ja yövytään tulilla. Tutustutaan lähiympäristöön ja partiolaisiin kaukaisista maista. Retkillä laitetaan yhdessä ruokaa retkikeittimillä tai nuotiolla, leikitään ja harjoitellaan erätaitoja.

Retkien ja leirien lisäksi partion toimintaa on viikoittain Kärkölän seurakuntakeskuksella.

Lisätietoja Kärkölän Kärpät ry:stä löytyy lippukunnan verkkosivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunta tukee Hollolan Hirvenhiihtäjien toimintaa

Vesikansan alue
Keskuskatu 2