Ystävyysseurakunta

Hollolan seurakunnan ystävyysseurakuntatoiminnan tavoitteena on ylläpitää ja lisätä yhteyksiä tukemalla seurakuntatoimintaa ja omaehtoista toimintaa sekä antamalla henkistä tukea. Ystävyysseurakuntamme on Kosen seurakunta Virossa.

Suomen ev. lut. kirkon ystävyysseurakuntatyöstä löydät yleisemmin tietoa Sakastin sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hollolan kantaseurakunta

Koselle on tehty useita vierailuja vuosittain joko seurakunnan tai yksittäisten seurakuntalaisten järjestämänä. Kose-työn vastuuryhmä kerää varoja eri tavoin Kosen seurakunnalle.

Kosen ystävät tapaavat kerran kuukaudessa Missiokammarissa. Jaamme uutisia Koselta, suunnittelemme ja mietimme keinoja tukea Kosen seurakuntaa. Olet tervetullut mukaan!

Kose-vastuuryhmän pappina on Ari Pelkonen, puh. 0407490036, ari.pelkonen[AT]evl.fi

►Tutustu Kosen seurakunnan verkkosivuihin (Linkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä).

Ystävyysseurakuntahistoriikki vuodelta 2003Linkki avautuu uudessa välilehdessä

SEURAKUNTAMATKA Viroon 24. - 26.5.2024, klikkaa riviä saadaksesi lisätietoa.

Vierailimme Kosessa toukokuussa 2023, kuva alla pappilan portailta:

Hämeenkosken kappeliseurakunta

Tutustu Viron Karulan ystävyysseurakuntaan täällä.

Kärkölän kappeliseurakunta

Kappeliseurakunnalla on kaksi ystävyysseurakuntaa: Inkerin kirkon Aunus ja Viron luterilaisen kirkon Ridala.

Aunuksen seurakunta on perustettu virallisesti vuonna 1992. Oma kirkko seurakunnalle valmistui vuonna 1999. Kappeliseurakunta toimii Vitelen kylässä.

Kuhmoisten ja Padasjoen kappeliseurakunnat

Näissä kappeliseurakunnissa ei ole ystävyysseurakuntatoimintaa.

Pappi
Hollolan kantaseurakunta
Keskuskatu 2
15870 Hollola

Hollolan seurakunnan kappalainen. Työhuone Sovituksenkirkossa. Työalavastuina kantaseurakunnan yhteisten tapahtumien koordinointi, kantaseurakunnan johtokunnan asiat (ent. alueneuvosto), kantaseurakunnan miesten piiri, Viron Kosen ystävyysseurakuntatyö ja seurakunnan arkistotoimi. Seurakunnan arkistovastaava ja aluekeskusrekisterin yhteyshenkilö.