Hollolan kirkkoherranvaalin tärkeät päivät

Hollolan seurakunnan uusi kirkkoherra valitaan välittömällä vaalitavalla eli ns. kansanvaalilla sunnuntaina 7.4.2019. Vaalinäytteet annetaan Sovituksenkirkossa.

Sovituksen_kirkko_251110_01_THUMB.jpg

Vaalinäytteet annetaan Sovituksenkirkossa.

Kirkkoherranvaalin ennakkoäänestys on vaalia edeltävän viikon arkipäivinä 1.-5.4. Äänioikeutettuja ovat kaikki 18 vuotta täyttäneet Hollolan seurakunnan jäsenet.

Hollolan kirkkoherran virkaa haki määräaikaan mennessä kolme pappia, joista kaksi työskentelee Päijät-Hämeessä ja yksi Etelä-Pohjanmaalla.

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli on päättänyt asettaa hakijat ehdolle Hollolan seurakunnan kirkkoherranvaalissa seuraavasti: 1. vaalisijalle asetettiin Launeen seurakunnan kirkkoherra, rovasti Heikki Pelkonen, 2. vaalisijalle Hollolan seurakunnan kappalainen Timo Huttunen ja 3. vaalisijalle Laihian seurakunnan kirkkoherra Marja-Liisa Mäki.

Ehdokkaiden vaalinäytteet annetaan nyt ensimmäistä kertaa Hollolan kuntakeskuksen Sovituksenkirkossa kolmena peräkkäisenä sunnuntaina: 1. vaalisijalla oleva Heikki Pelkonen toimittaa päiväjumalanpalveluksen 10.3.2019, 2. vaalisijalla oleva Timo Huttunen toimittaa päiväjumalanpalveluksen 17.3.2019 ja 3. vaalisijalla oleva Marja-Liisa Mäki toimittaa päiväjumalanpalveluksen 24.3.2019.

Hollolan seurakunnan toimialueena ovat Hollolan, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kunnat ja jäseniä sillä on noin 25 000.

2019-01-18 09:59:00.0