Piispa Häkkinen sytyttää tervahaudan ja pitää saarnan 12.8.2023

Tervattu paanukatto.

Hollolan seurakunnan paanukatot on tarkoitus tervata tulevaisuudessa omalla tervalla.

Syyskuun 1. päivänä eläkkeelle jäävä Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen saarnaa viimeisenä Hollolan seurakuntaa koskevana virkatehtävänään lauantai-iltana 12.8. Hämeenkosken keskiaikaisen kirkon raunioilla. Kello 18 alkavan Laurin vaellus -tapahtuman iltamessussa liturgina toimii Hämeenkosken vs. kappalainen Hanna-Leena Penttilä ja kanttorina kappeliseurakunnan kanttori Johanna Huovinen.

Jumalanpalvelus tallennetaan ja lähetetään su 13.8. klo 10.00 Hollolan seurakunnan Facebook-sivulla.

Aiemmin päivällä kello 15 Häkkinen sytyttää Hollolan kirkonkylällä Hollolan seurakunnan tervahaudan tervanpolttovastaava Kari Rauhan opastuksella, jonka lisäksi paikalla puhuu myös piispa. Mukana on myös kirkkoherra Timo Huttunen. Musiikista vastaa kanttori Jussi Keltakangas.

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan molempiin tapahtumiin.

Seppo Häkkinen on toiminut Mikkelin hiippakunnan piispana vuodesta 2009.

Wed May 31 14:31:00 EEST 2023