Hollolan seurakunta tuoksuttomaksi

TuoksuttaPikkulogo_S.jpg

Hollolan kirkkoneuvosto päätti viime tiistaina, että Hollolan seurakunta sitoutuu Tulethan tuoksutta –periaatteeseen.

Periaatteen tavoitteena on helpottaa niiden elämää, jotka kärsivät voimakkaista tuoksuista tai ovat allergisia. Tavoite on vähentää terveysriskiä.

Allergia- ja astmaliiton mukaan suomalaisista 10-40 prosentin arvioidaan kärsivän tuoksuyliherkkyydestä.

Voimakkaat tuoksut voivat aiheuttaa monelle päänsärkyä, pahoinvointia ja muita oireita. Tuoksujen vähentäminen tai tuoksuttomuus helpottaa tuoksuherkkiä ihmisiä osallistumaan seurakunnan tapahtumiin ja tilaisuuksiin.

Seurakunnan työntekijöiden ja jäsenten toivotaan osoittavan huomaavaisuutta tuoksuyliherkille mm. välttämällä hajusteiden, partavesien ja voimakastuoksuisten pesu- ja huuhteluaineiden käyttöä seurakunnan tilaisuuksissa ja tiloissa.

Fri May 10 14:27:00 EEST 2019