Kyläkahvit ja tervahautatalkoot Hollolan kirkolla

WP_20190626_004_XL.jpg

Tiistaina 16.7. kello 15-18 Hollolan kirkonkylässä.

Hollolan seurakunta aikoo aloittaa hautatervanpolton viimeistään vuonna 2022. Terva käytetään seurakunnan kirkkojen paanukattojen tervaamiseen. Tiistaina 16.7. kokoonnutaan kello 15 kyläkahvien merkeissä Hollolan kirkonkylän talomuseoalueelle Parinpellontien varrella. Talkoiden tavoitteena on tehdä tervahaudan pohjan savipinnoitus.

Talkooväki siirtyy museoalueelta rakenteilla olevalle tervahaudalle, joka sijaitsee Hollolan seurakunnan hautausmaan viereisellä takamaalla. Työhön opastajana toimii kyläaktiivi Kari Rauha. Kumisaappaat ja sotkeutumista sietävä työasu mukaan. Talkooväelle on varattu grillimakkaraa tervahaudalla.

Mukana järjestelyissä ovat Hollolan seurakunta, Päijänne-Leaderin kyläjaosto ja kotiseutuyhdistys.

Tervetuloa mukaan kaikki läheltä ja kaukaa!

Lue myös: Hollolassa käärittiin hihat ja tehdään tervakin itse – kahden kirkon paanut imevät tuhansia litroja hautatervaa

Fri Jun 28 10:26:00 EEST 2019