Keskustelu- ja ruoka-apua tarjolla, jumalanpalvelukset siirtyvät verkkoon ja julkisten tilaisuuksien kokoa supistetaan

kastemalja

Kasteet ja vihkimiset ohjataan seurakunnan tiloihin, joissa korkea hygieniataso voidaan taata.

Päivitetty 12.5.2020

Sanajumalanpalvelukset julkaistaan aluksi seurakunnan Facebook-sivuilla. Joka sunnuntai lähetys eri kirkosta klo 10. Kaikki kirkot (paitsi Vesikansassa) ovat auki hiljentymistä varten joka sunnuntai klo 11-14.  Seurakunnan työntekijät päivystävät paikalla.

Julkisten tilaisuuksien, myös kirkollisten toimitusten koko rajataan valtioneuvoston linjauksen mukaan enimmillään 10 henkeen 31.5. saakka. Piispat ovat ohjeistaneet, että seurakunnat voivat käyttää harkintaa, jos omaisten määrä ylittää sallitun määrän esimerkiksi muistotilaisuudessa. Arkun kantaminen hautaan on 8.5. alkaen jälleen sallittua omaisille, mutta heille suositellaan omien suojavarusteiden käyttämistä.

Yli 70-vuotiaita ja flunssaoireisia kehotetaan pysymään kotona.

Muu toiminta ja ulkopuolisten tilavaraukset seurakunnan toimitiloissa on peruttu toukokuun loppuun saakka.

Seurakunta toteuttaa toimintaansa viranomaisten ja piispojen ohjeistuksen mukaan.

Hollolan seurakunnan päivystysnumero

* Ma-su klo 9–15: p. 050 533 1930, Hollolan seurakunnan työntekijät vastaavat puheluusi.

Palveleva puhelin

* Puh. 0400 22 11 80. Avoinna joka ilta klo 18 - 24.

Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).

Kirkon keskusteluapua

Diakoniatyössä pyritään välttämään lähikontaktia

Kriisitilanteessa mm. taloudellinen avustaminen ja sielunhoito. Olethan yhteydessä omaan diakoniatyöntekijääsi puhelimitse. Ks. yhteystiedot alla.

Diakonian ruokajakelu (kauppojen ylijäämäruokaa) epidemian aikana ma, ke, pe klo 10-11 toukokuun loppuun saakka Sovituksenkirkon  alaparkkipaikalla, Keskuskatu 2. Kesäkuun alusta ruokajakelu palaa Hollolan A-killan toteutettavaksi.

Sovituksenkirkon diakoniapäivystys aukeaa 2.6. Päivystysaika tiistaisin klo 10-12. Tulethan terveenä! Suosittelemme yhteydenottoa aina ensin puhelimitse.

Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto

Korona-epidemian leviämisen ehkäisemiseksi kirkkoherranvirasto, seurakuntatoimistot ja taloustoimisto siirtyvät toistaiseksi puhelin- ja sähköpostipalveluun  p. 03 524 6600 (vaihde) klo 9-14 tai hollolan.seurakunta@evl.fi

Taloustoimisto palvelee puhelimitse ja sähköisesti klo 9-15 omien yhteystietojen kautta.

Työntekijöiden yhteystiedot verkossa: www.hollolanseurakunta.fi/yhteystiedot

Ohjeita sanajumalanpalvelus-livelähetyksien seuraajille

Facebookiin voi kirjautua tietokoneen selaimella tai mobiililaitteen sovelluksella. Voit myös seurata livelähetystä kirjautumatta ja ilman tunnuksia Hollolan seurakunnan verkkosivujen etusivun alalaidassa olevasta Facebook-upotusikkunasta. Facebook-sivun osoite on www.facebook.com/hollolanseurakunta

Facebook-sovellus tukee Chromecastia. Voit katsella lähetystä suoraan televisiostasi, jos siihen on liitetty esimerkiksi Googlen Chromecast -lisälaite, mikä on sisäänrakennettuna myös mm. DNA Hub -lisälaitteessa. Jos mahdollista, pyydä läheiseltä apua palvelun käyttöönottamisessa. Lisäohjeita löytyy myös netistä ja kauppiailta.

Ajankohtaiset tiedotteet löydät verkosta www.hollolanseurakunta.fi

Seuraa Hollolan seurakunnan toimintaa ja verkkohartauksia Instagramista ja Facebookista www.facebook.com/hollolanseurakunta sekä kappeliseurakuntien Facebook-sivuilta.

2020-03-17 09:35:00.0