Seurakunnan toiminnalle uusia rajoituksia 14.12. saakka

Kasvosuojaimen takana pastori Ville Särkkä Hollolan kirkossa.

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä (PHHYKY) on todennut koko Päijät-Hämeen alueen siirtyneen koronaepidemian leviämisvaiheeseen ja antanut uudet suositukset rajoitustoimista. Yleisötilaisuuksien ja julkisten kokoontumisten henkilömäärä on enintään 10 henkilöä ajalla 30.11.–14.12.2020. Tällöinkin on noudatettava turvavälejä. Samoin sisätiloissa kokoontuvien aikuisten harrastusryhmien toiminta suositellaan lopetettavaksi tilapäisesti.

Näiden pohjalta on seurakunta tehnyt omat linjauksensa, jotka ovat voimassa keskiviikosta 25.11.2020 alkaen ja tässä vaiheessa maanantaihin 14.12.2020 saakka. Nämä linjaukset koskevat seurakunnan osalta myös Kuhmoisten alueen toimintaa, vaikka se ei kuulu PHHYKY:n toimialueeseen.

Jumalanpalvelukset vain verkossa

Seurakunnan jumalanpalvelukset jatkuvat rajoitusten ajan vain suoratoistolähetyksinä, ja ne toimitetaan ilman läsnäolevia seurakuntalaisia. Jumalanpalvelukset striimataan Facebook-sivullemme osoitteeseen www.facebook.com/hollolanseurakunta seuraavasti sunnuntaisin: 29.11. klo 10 Hämeenkosken kirkosta, 6.12. klo 10 Hollolan kirkosta sekä su 13.12. klo 10 Kärkölän kirkosta.

Huom! Ensi sunnuntaina 29.11. eli 1. adventtisunnuntaina vietämme jumalanpalvelusten sijaan hoosianna-hetket kirkkojen pihamailla klo 10 tai 13 jumalanpalvelusten sijaan (muualla paitsi Hämeenkoskella, josta striimataan). Sovituksen iltakirkko 29.11. on peruttu.

Hää-, kaste- ja hautajaistilaisuuksiin 10 henkilöä

Kirkollisten toimitusten osallistujamäärä on enintään 10 ihmistä, seurakunnan työntekijät mukaan lukien. Osallistujamäärässä voidaan poikkeuksellisesti joustaa siten, että läsnä tilaisuudessa voivat olla lähiomaiset. Erityisesti hautaan siunaamisten osallistujamäärien arvioinnissa noudatetaan pastoraalista harkintaa. Kirkolliset toimitukset järjestetään seurakunnan tiloissa tai muissa riittävän väljissä tiloissa.

Toimituskeskustelut käydään seurakunnan tiloissa riittävin etäisyyksin maskeja käyttäen tai puhelimitse. Seurakunnan työntekijät eivät osallistu muistotilaisuuksiin tai vastaaviin perhejuhliin.

Varhaiskasvatus jatkaa ulkona, muu toiminta perutaan

Lähes kaikki seurakunnan kokoava toiminta perutaan. Kaikki loppuvuoden kuorot perutaan ja muu toiminta, kuten kiinteistöillat, perhesäbät, kaakaokornerit, kauneimmat joululaulut, jouluaskartelut, riparitapaamiset, leirit, konsertit ja kerhot perutaan rajoitustoimen ajaksi. Samoin seurakunnan lähimmäispalvelupisteet suljetaan. Hollolan Missiokammari avataan vasta joulutauon jälkeen 7.1.2021.

Ainoastaan perhe- ja päiväkerhot jatkavat ulkona.

Seurakunnan virastot palvelevat asiakkaat sähköisesti.

Sovituksenkirkon lounasravintola jatkaa toistaiseksi joulutaukoon saakka normaalisti.

Seurakunta suosittelee edelleen hyvää hygieniaa sekä yli 15-vuotiaden osalta suojamaskien käyttöä kaikissa tilanteissa, joissa on lähikontakteja.

2020-11-26 15:21:00.0