Kiirastorstaina ehtoollismahdollisuus kaikissa kirkoissamme

Ehtoollisastiat

Ylihuomenna on kiirastorstai, jolloin moni tahtoo perinteisesti nauttia seurakunnan kesken ehtoollisen, Jeesuksen sovitustyön muistoaterian.

Golgatan sovitustyön kautta kaikilla on rauha ja "avoin yhteys" Taivaan isän suuntaan, mitä yhteinen ehtoollisateria niin kutsutussa armopöydässä kuvastaa.

Kristityt eivät ole olleet enää 2000 vuoteen sidottuja Vanhan liiton juutalaisuuden mukaiseen Jerusalemin temppelipalvelukseen, jossa syntejä sovitettiin ylipapin johdolla polttouhrein ja aterioimalla sitten osa kasvi- ja eläinuhreista temppelin tiloissa.

Vapauteen Kristus on meidät vapauttanut senkin suhteen.

Kiirastorstaina 1.4. kaikissa Hollolan seurakunnan kirkoissa, myös Vesikansan seurakuntakodissa, on mahdollisuus ehtoolliseen klo 18-20 aina 20 minuutin välein.

Kerralla ehtoolliselle voi osallistua koronarajoitusten vuoksi 6 seurakuntalaista.

Padasjoella ehtoollinen tarjotaan vasta klo 18 alkavan messun jälkeen.

Pääsiäisohjelmasta kiinnostuneille tiedoksi myös, että Facebook-sivullamme julkaistaan joka päivä hartaus tai jumalanpalvelus aina 2. pääsiäispäivään saakka.

Tue Mar 30 11:14:00 EEST 2021