Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset Hollolan seurakunnassa 20.6. alkaen

Hollolan kirkko auringonpaisteessa ja puut vihertää

Hollolan seurakunnan uusien koronaohjeiden mukaan seurakunnan tilaisuuksiin osallistuvien määrä muuttuu. Toimintaa voidaan vähitellen avata ja tilaisuuksiin voi osallistua aiempaa enemmän ihmisiä. Sektorimalli mahdollistaa jumalanpalveluksiin osallistumisen kirkkotilassa 20.6. alkaen ja samalla myös kirkollisiin toimituksiin voi osallistua 21.6. alkaen aiempaa enemmän ihmisiä.

Osa jumalanpalveluksista on sanajumalanpalveluksia ja osa ehtoollismessuja. Striimatut jumalanpalvelukset jatkuvat klo 10 pyhäpäivisin Facebook-sivuillamme (Hollolan seurakunta). Striimattu jumalanpalvelus on aina sanajumalanpalvelus.

Seurakunnan sisätiloissa järjestettäviin tilaisuuksiin voi 30.6. saakka osallistua enintään 10 henkilöä. Ulkotilaisuuksissa 30.6. saakka voi olla enintään 50 henkilöä.

Sisätilojen osalta luvut ovat sektorikohtaisia, sillä käyttöön otettava sektorimalli jakaa isommat tilat pienempiin lohkoihin. Näin tiloissa on mahdollista olla aiempaa suurempi määrä osallistujia niin jumalanpalveluksissa kuin kirkollisissa toimituksissakin. Kirkkotilat jaetaan toisistaan erillisiin sektoreihin ja näissä sektoreissa olevien tulee pitää yli kahden metrin turvaväli. Jokaiseen sektoriin voidaan ottaa enintään kymmenen henkilöä kirkon ja tilan koko huomioiden:

Sovituksenkirkossa yht. 40 henkilöä

Andreaksen kappeli 10 henkilöä

Hollolan kirkossa yht. 50 henkilöä

Vesikansan seurakuntakodilla yht. 20 henkilöä

Hämeenkosken kirkossa yht. 40 henkilöä

Kärkölän kirkossa yht. 40 henkilöä

Padasjoen kirkossa yht. 50 henkilöä

Kuhmoisten kirkossa yht. 50 henkilöä

Padasjoen siunauskappeli yht. 16 henkilöä (2 sektoria)

Papinsaaren museokappeli 10 henkilöä

Kirkkoihin saavutaan 10 henkilön ryhmissä. Paikalla on seurakunnan henkilökuntaa kertomassa toimintatavoista.

Sisällä kirkossa seurakuntalaiset pysyvät omissa sektoreissaan, paitsi messussa ehtoollista nautitaan sektori kerrallaan alttarin ääressä. Seurakunnan henkilökunta opastaa ehtoolliselle saapumisessa.

Rajoitusten aikaiset kirkkojen aukioloajat klo 11-13 poistuvat, ja kirkko on avoinna vain jumalanpalveluksen ajan.

Konfirmaatiojumalanpalvelukset eivät ole muulle seurakunnalle avoimia tilaisuuksia osallistujamäärien rajoitusten vuoksi.

Muistathan hyvät terveysturvalliset toimintatavat!

Tilaisuuksissa tulee yhä välttää lähikontaktia osallistujien kesken eli osallistujien on edelleen huolehdittava turvaväleistä. Seurakuntien tiloihin saa tulla vain täysin terveenä. Käsien desinfiointiin on mahdollisuus kaikissa seurakunnan tiloissa. Seurakuntien tilaisuuksiin osallistuville ja seurakunnan tiloissa asioiville suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä.

2021-06-09 08:26:30.0