Lähetystyö.

Lähetystyö

Seurakunna alueella pidetään lähetystilaisuuksia, ne näkyvät tapahtumakalenterissa.

Koko seurakunnan yhteisiä lähetystapahtumia 2024

Su 26.5. klo 10 Afrikkalainen gospelmessu Hämeenkosken kirkko

30.8.-1.9. piispa Humphrey Peters Pakistanin ev.lut. kirkosta Hollolan seurakunnnan vieraana

La 19.10. klo 11-15 Padasjoki, Särsjärven leirikeskus, Lähetyksen päivä  Ohjelma: klo 11 lounas, klo 12 lähettivieras, päivä päättyy ehtoollishartauteen ja matkaan lähettämiseen. Ilmoittautuminen 10.10. mennessä katja-margit.takatalo@evl.fi / 050 539 0964.

Hollolan, Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kirkoissa pidetään vähintään kerran vuodessa lähetysväen järjestämämä messu.

Lähettivierailuja vuoden aikana seurakunnan nuortenillassa ja kouluissa.

Kosen rippikoululeiriryhmä käy kesäkuussa 2024 tutustumassa nimikkolähetin Kirsi Vimparin työhön Virossa.

>Lähetystyön ja kansainvälisen vastuun sivu

Lähetystyön säännöllistä toimintaa

Tarkat kokoontumisajankohdat näet tapahtumakalenterista. Lisätietoja lähetystyön toiminnasta Hollolan seurakunnan verkkosivuilta.

Hollola

Kantaseurakunnan lähetystyön keskustelupiiri kokoontuu Missiokammarilla (Rakentajantie 8) parillisten viikkojen maanantaisin klo 13-14. Piirin ohjelma koostuu nimikkotyön kuulumisista, yhteisestä keskustelusta, hartaudesta ja päiväkahvista. Mahdollisuus myös yhdessä ideoida ja toteuttaa käsitöitä valmiiksi hankituista materiaaleista Missiokammarin myyntituotteiksi. Tervetuloa mukaan. Lisätietoja Missiokammarin vastaavalta työntekijältä.

Missiokammari on Hollolan kantaseurakunnan lähetys- ja vapaaehtoistyön keskus. Siellä kokoontuvat lähetyspiirin lisäksi esim. Viron ystävyysseurakunta Kosen ystävät.

Lähetysperjantai kuukauden ensimmäinen perjantai Missiokammarissa klo 10.30-11.30, mukana lähettivieras.

Hämeenkoski

Lähetyksestä läheisesti -iltoja Ystävänkulmassa.

Kärkölä

Järvelän seurakuntakeskuksessa lähetyksen myyntipöyät, johon voit tuoda myytäväksi käsitöitä tai ostaa niitä itse lähetyksen hyväksi.
Lähetykselle kerätään varoja myyjäisten ja tapahtumien yhteydessä esim. Kirkonkylän markkinat, joulunavausmyyjäiset jne. Toivon tiistain lounastuotto menee nimikkolähetystyölle.