Kuhmoisten seurakuntakoti

Ulkokuva kiinteistöstä Kuhmoisten seurakuntakoti

0408448158 Vahtimestari

Valo Minun Matkallani -ryijyteos seurakuntakodissa

Seurakuntakodin Maria-saliin valmistui joulukuussa 2011 ryijyteos, jonka on suunnitellut tekstiilitaiteilija Katri Haahti Suomen Käsityön Ystävät Oy:stä. Teos käsittää kolme erillistä ryijyä ja ne on kutonut Maija Tuumi. Ryijyteoksen hankintaa on hoitanut työryhmä, jonka puheenjohtajana toimi kirkkoherra Jukka Erola ja muina jäseninä Maila Kaiterlahti, Vuokko Karakorpi, Paula Jokela, Hannele Erola ja Arja Lehtinen. Kuhmoisten Martat ovat antaneet lahjoituksen ryijyn hankintaan.

Ryijyteoksen suunnittelija jätti nimen antamisen seurakuntakodin käyttäjien tehtäväksi. Nimikilpailun voitti 62 ehdotuksen joukosta Merja Arreniuksen ehdotus "Valo Minun Matkallani".

Kirkonmäelle kirkon viereen valmistui v. 1997 Aulis Jääskeläisen suunnittelema seurakuntakoti. Seurakuntakodissa voit järjestää perhejuhlat, muistotilaisuudet ja konsertit.

Seurakuntakodissa sijaitsee diakoniatoimisto sekä kanttorin, vahtimestarin,  nuorisotyönohjaajan ja lastenohjaajan työhuoneet.

Kappeliseurakunnan toiminnasta paljon keskittyy seurakuntakotiin, jossa pidetään kokouksia, erilaisia toimintapiirejä, nuorteniltoja, lasten kerhoja sekä kirkkokuoron harjoituksia.

Seurakuntakoti on saanut Oiva-raportin tarkastuksessa 1.4.2014 tuloksen Oivallinen. Tarkastuksen on suorittanut Keurusselän ympäristö- ja terveydensuojelutoimiston  valvontayksikkö.

Huomioitavaa tilasta

-Invapysäköintipaikka on seurakuntakodin pihaan tullessa oikealla yläpihalla heti pääsisäänkäynnin läheisyydessä, josta on pääsy esimerkiksi pyörätuolilla oville. Ovessa ei ole sähköistä automaattia (seinäkatkaisijaa), eli ovien aukaisuun tarvitaan avustaja. Muuten tilassa ja tilaan on esteetön kulku.
-Seinälle taittuva vauvanhoitoalusta löytyy inva-wc:stä.

Tiedustelut ja varaukset:

03 524 6600 Kirkkoherranvirasto avoinna ma-pe klo 9-12

Tilojen varaus ja hinnasto

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone

ti 19.3. klo 12.00

Lounastuokio

Tervetuloa lounaalle!
pe 22.3. klo 18.00

Naisten Tupailta seurakuntakodilla

Tervetuloa Naisten Tupailtaan seurakuntakodille

Yhteisvastuu - konsertti

Pekka Lehmussaari, laulu, Pekka Pohjola, laulu ja kitara ja Seppo Soinila, sello

Kahviraha 10 euroa Yhteisvastuun hyväksi.
ti 26.3. klo 14.00

Tuumaustauko