Hämeenkosken kappeliseurakunta

Hämeenkosken kappeliseurakunta on aktiivinen maalaisseurakunta, joka on ollut osa Hollolan seurakuntaa vuodesta 2007 asti. Hämeenkosken seurakunta liittyi Hollolan seurakuntaan Hämeenkosken kappeliseurakuntana 1.1.2007, ja Hämeenkosken kunta liittyi Hollolaan 1.1.2016.

Seurakuntalaisia kappeliseurakunnan alueella on noin 1600. Kodikkaan ja valoisan kirkon lisäksi kappeliseurakunnassa on muun muassa kaksi hautausmaata ja keskiaikaisen kivikirkon rauniot. Lisäksi toimintaa on muun muassa seurakuntatuvalla, ystävänkulmassa ja eri kylillä.

Kappeliseurakunnan oman säännöllisen toiminnan lisäksi seurakuntalaiset ovat tervetulleita osallistumaan myös seurakunnan muuhunkin toimintaan ympäri Hollolaa, Kärkölää, Kuhmoista ja Padasjokea.

> Tutustu seurakunnan säännölliseen toimintaan

> Tapahtumakalenteri

Hämeenkosken virastopalvelut kirkkoherranvirastosta. Aukioloajat ja yhteystiedot täältä.

Hämeenkosken kirkko