Tilojen varaaminen

Kirkkoherranvirastossa ja kappeliseurakuntien seurakuntatoimistoissa varataan papit, kanttorit ja seurakunnan tilat kasteisiin, vihkimisiin, siunauksiin ja muihin kirkollisiin toimituksiin.

Kirkkotilojen käyttö kirkollisissa toimituksissa on Hollolan seurakunnan jäsenille maksutonta. Muiden tilojen käyttökorvauksista on päättänyt kirkkoneuvosto alla olevan mukaisesti.

Hollolan seurakunnan tilat on ensisijaisesti tarkoitettu sen jäsenten käyttöön, mutta tiloja vuokrataan myös muille tahoille. Seurakunnan toimitiloissa järjestettävien juhlien ja toiminnan tulee olla sopusoinnussa kirkon toimintaperiaatteiden kanssa.

Leirikeskusten tilat varataan Hollolan seurakunnan leirikeskusten sivuilta.

Tilojen käyttökorvaus

Alla Hollolan seurakunnan alueella olevien tilojen käyttökorvaushinnat.

• Seurakuntatilojen käyttökorvaukset (euroa/käyttökerta) sisältävät arvonlisäveron.
  • Seurakunnan TARJOILUHINNASTO löytyy täältä (tällä hetkellä vain Sovituksenkirkko)
  • Hollolan Vanhan pappilan tiloista vastaa pitopalveluyrittäjä Olkihattu OyLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
  • Hautaamiseen liittyvät maksut ovat tilavuokria lukuunottamatta kaikille kuntalaisille samat. Hautatoimen hinnasto löytyy täältä.

• Tilavuokrahinnasto on voimassa arkisin klo 8-16.
  • Iltakäyttö ja lauantai +30%.
  • Sunnuntai +50%.
  • Kokous- ja kokoontumistilojen osapäivän hinta -20 %. Voimassa, jos käyttö on vain osan päivää max 3 h, arkisin ajalla 8-16.
  • Korotukset tai alennukset eivät koske avioliittoon vihkimisiä eikä siunaustilaisuuksia.

Hintojen korotukset eivät koske niitä tiloja ja tilaisuuksia, joissa asiakkaat toimivat ns. omatoimiperiaatteella (itse noutavat ja palauttavat avaimen). Edellyttää lisäksi, että tilojen käyttäjä siivoaa tilat käytön jälkeen.

Hollolan seurakunnan jäsenhintoja käytetään:

• Muistotilaisuudessa, kun vainaja on ollut kuollessaan Hollolan seurakunnan jäsen.
  • Hääjuhlassa, kun jompikumpi vihittävistä tai jommankumman vanhemmat ovat Hollolan seurakunnan jäseniä.
  • Merkkipäiväjuhlassa, kun juhlittava on Hollolan seurakunnan jäsen.
  • Rippijuhlassa, kun konfirmoitava on Hollolan seurakunnan jäsen.

Huomioitavaa seurakunnan tiloja vuokratessa

• Kirkollisista toimituksista ei peritä tilavuokraa.
  • Hollolan seurakunnan kirkoissa tai siunauskappeleissa ei voida viettää uskonnottomia tai ei-kristillisen uskontokunnan mukaisia hautajaisia tai vastaavia tilaisuuksia.
  • Seurakunta luovuttaa seuraavat tilat kasteen jälkeiseen juhlaan korvauksetta: Sovituksenkirkon Martta-sali, Missiokammari, Vesikansan seurakuntakoti, Hämeenkosken seurakuntatupa, Kärkölän seurakuntakeskus, Padasjoen seurakuntakoti (käyttökiellossa), Padasjoen Olkkari, Kuhmoisten seurakuntakoti.
  • Sovituksenkirkon Martta-salin käyttö edellyttää juhlatarjoilun tilaamista seurakunnalta.
  • Tilojen siivous kuuluu vuokraajalle. Ylimääräisestä siivouksesta laskutamme 45 €/h (Sovituksenkirkon tilavuokrat sisältävät myös siivouksen).
  • Käyttökorvaus sisältää varatut tilat, sähkön ja astiat.
  • Kymmenen tuntia ylittävältä ajalta peritään 10 euroa kultakin alkavalta tunnilta.
  • Käyttöaika on klo 8.00 - 22.00 välinen aika.

Kirkot ja kappelit

Sovituksenkirkko, Keskuskatu 2, 15870 Hollola

Hollolan Srk:n jäsen ja paikalliset yhteisöt Muut käyttäjät sekä muut kristilliset yhteisöt
Kirkkosali 160€ 240€