Kappalaisen virka haettavana Padasjoen kappeliseurakunnassa

Hollolan seurakunnassa on haettavana

KAPPALAISEN VIRKA

Padasjoen kappeliseurakunnassa

Hollolan varhaiskeskiajalla perustettu seurakunta on vakavarainen ja ainutlaatuinen kokonaisuus, joka toimii nykyisin neljän kunnan alueella. Jäseniä yhteisöllä on kaikkiaan 22 500. Heistä 2000 asuu Padasjoella, 2800 asukkaan kauniissa ja mökkiläisten suosimassa kunnassa Päijänteen rannalla. Seurakunta pitää työntekijöistään huolta mm. hyvillä Epassi- ja työsuhdepolkupyöräeduilla sekä seuraamalla säännöllisesti työilmapiiriä ja työhyvinvointia. Ympäristöystävällisyys ei näy ainoastaan latauspaikka-, aurinkovoimala- ja maalämpöhankkeissamme, vaan vihreä asenne läpäisee kaiken toimintamme Kärkölästä Kuhmoisiin. Viime syksynä valmistuneen strategiamme nimi on Rukoillen, rohkeasti, vastuullisesti. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme yli 80 monitaitoisen ammattilaisen voimin. Verkkosivuillamme voi tutustua tuoreeseen Viidestä yhdeksi -lähihistoriateokseen.

Padasjoen kappeliseurakunnan kappalaisen virka on haettavana 7.3.2023 klo 15:00 mennessä. Kelpoisuusvaatimuksena on pappisvihkimys ja pastoraalitutkinto. Viran kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito ja ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Hakemukseen on liitettävä ote kirkon nimikirjasta.

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli tutkii hakijoiden kelpoisuudet (päätös mahdollisesti 28.3.2023). Valitun tulee olla konfirmoitu evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Viran virkapaikka on Padasjoki.

Viran palkkaus on kirkon virkaehtosopimuksen vaativuusryhmän 602 mukainen. Virka tulee ottaa vastaan 1.6.2023 tai sopimuksen mukaan. Viran työalana on Padasjoen kappeliseurakunnan alueellinen työ eri-ikäisten seurakuntalaisten keskuudessa.

Kappalaisen virkatehtäviin kuuluvat papin perustehtävät (jumalanpalveluselämä, kirkolliset toimitukset, rippikoulu, sielunhoito). Kappalaisen viran hoitaminen vaatii hyviä sosiaalisia taitoja ja oman työn johtamisen kykyä. Lisäksi ko. papilla tulee olla riittävän hyvät ict- ja viestintätaidot. Oman auton käyttö laajassa seurakunnassamme on välttämätöntä. Arvostamme kokemusta seurakunnan hallinnosta.

Virka täytetään 1.6.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja antaa kirkkoherra Timo Huttunen, timo.huttunen@evl.fi, puh. 044 524 6195

2023-02-15 14:44:00.0