Hollolan hautausmaa

Parinpellontie 19, 16710 Hollola kk

Hollolan hautausmaa levittäytyy keskiaikaisen kirkon ympärille. Hautausmaan vanhimmat osat ovat olleet käytössä arviolta 600 vuotta. Alueella on mm. sankarihautausmaa, kolme uurnahauta-aluetta ja muualle haudattujen vainajien muistelupaikka.

Hautausmaata on laajennettu useaan otteeseen vuosien 1830-1969 välisenä aikana.  Nykyisin hautaukset suoritetaan pääosin kirkosta itään avautuvalle laajalle, ns. hautausmaan uudelle puolelle. Uurnahautausta varten suoritetaan tuhkauksia Levon hautausmaalla Lahdessa. Krematorio sijaitsee Levon kappelin yhteydessä.

Hautausmaan käyntiosoite Särkäntie 2, posti- ja huolto-osoite Parinpellontie 19.

Seurakuntapuutarhurin toimisto sijaitsee nykyisin Sovituksenkirkon yhteydessä (Hollolan kuntakeskus, Keskuskatu 2)