Papinsaaren museokappeli (Kuhmoinen)

Papinsaaren museokappeli

Papinsaarentie 69, 17800 Kuhmoinen

Auki tiettyjen tilaisuuksien yhteydessä

Papinsaaren hautausmaalla ennen nykyistä siunauskappelia hautaan siunaamiset toimitettiin vuonna 1930 valmistuneessa siunauskappeliksi vihityssä kappelissa, jonka suunnitteli kuhmoislainen, Ruolahden kylästä kotoisin ollut maanviljelijä Väinö Paloniemi (1883-1962). Tämän kappelin uutta käyttöä suunniteltiin jo vuonna 1985  virkaan tulleen kirkkoherra Juha Palvan aikana, mutta kuten Mikkelinpäivän 2013 tilaisuudessa kerrottiin, oli paljon kiireellisiä rakennus- ja remontointikohteita, jotka menivät tämän hankkeen edelle.

Kauniin rakennuksen entisöinti saatiin valmiiksi kesällä 2013. Sekä ulko- että sisätilojen kaiken entisöintityön toteutti kuhmoislainen Voitto Arrenius. Kappelissa on nyt seurakunnan museo. Museotyöryhmään ovat kuuluneet rovasti Juha Palva ja kotiseutuneuvos, kirkkovaltuuston jäsen Seppo Unnaslahti sekä kirkkoherra Jukka Erola. Papinsaaren museokappelin käyttöönottojuhlaa vietettiin 28.9.2013.

Seurakunta ilmoittaa, minkä tilaisuuksien yhteydessä kappeliin voi  tutustua. Yksityiset tutustumiskäynnit eivät ole mahdollisia.

Tiedustelut ja varaukset:

03 524 6600 Kirkkoherranvirasto avoinna ma-pe klo 9-12

Tilojen varaus ja hinnasto

ke 27.3. klo 18.00

Papinsaarentie 69, 17800 Kuhmoinen

Musiikkihartaus Papinsaaren museokappeli

Hiljaisen viikon keskiviikko
Tuomas Taipale, Hannele Erola.