Auttoisten metsähautausmaa

Padankoskentie 11, 17610 Auttoinen

Paikallinen Vapaakirkon seurakunta perusti metsähautausmaan vuonna 1935. Samaan aikaan paikalle rakennettiin rukoushuone. Silloinen uskonnonvapaus muutos sekä Vapaakirkkoon kuuluvien vaikeus saada hautapaikka evankelisluterilaisten hautausmaalta, olivat tekijöitä oman hautausmaan perustamiseen. 1930-luvulla vaikutti myös Auttoisilla voimakas herätysliike kiertävine evankelistoineen.  Ensimmäinen haudattu vainaja oli lapsi. Haudattuna oli vapaaseurakunnan jäseniä, mutta myös luterilaiseen seurakuntaan kuuluneita.

Hautausmaa kuuluu nykyisin Hollolan evankelisluterilaiselle seurakunnalle. Hautausmaalla järjestetään jokakeväiset haravointi- ja siivoustalkoot. Hautapaikan saannille Auttoisten metsähautausmaalta on omat ehtonsa.