Hollolan seurakunta kappeliseurakuntineen (Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kappeliseurakunnat) kuuluu Lahden aluekeskusrekisteriin.

Hollolan seurakunnan virkatodistukset ja sukututkimukset tehdään Lahden aluekeskusrekisterissä.

Aluekeskusrekisterin laatima virkatodistus on asiakirja, jolla luovutetaan tietyn henkilön tietoja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsenyyden ajalta. Tiedot perustuvat kirkonkirjoissa oleviin tietoihin.

Elossaolotodistukseen merkitään henkilön perustiedot.

Sukuselvitysmuotoinen virkatodistus on sisällöltään laajempi. Sen antaminen edellyttää hyväksyttyä käyttötarkoitusta, esim. perunkirjoitus. Virkatodistuksen tietosisältö on sidottu sen käyttötarkoitukseen.

Näin voit tilata virkatodistuksen:

Sukututkimustodistukset:

• Aluekeskusrekisteri tekee sukututkimusta varten maksullisia todistuksia jäsenseurakuntiensa alueelta. Ohjeet sukututkimustilaukseen löytyvät tästä.

Rekisteröintipalvelut:

Rekisteröintipalvelut hoidetaan aluekeskusrekisterissä. Näitä ovat:

• avioliiton esteiden tutkinnat
  • kirkkoon liittymiset ja kirkosta eroamiset
  • kirkollisten toimitusten rekisteröinnit: kaste, rippikoulu, avioliittoon vihkiminen, avioliiton kirkollinen siunaaminen, hautaan siunaaminen

Sähköposti: lahti.rekisteroinnit@evl.fi

Lahden aluekeskusrekisterin rekisteröinnin puh. 044 719 4611 ja 044 719 1256 sähköposti lahti.rekisteroinnit@evl.fi. Lomakkeet postitetaan osoitteeseen: Lahden aluekeskusrekisteri, PL 84, 15111 Lahti

Lahden aluekeskusrekisterin yhteystiedot:

Vapaudenkatu 6, Lahti