Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle hyökkäyssodan vuosipäivänä

ukrainanrauhankellot.jpg

Venäjän laiton hyökkäys Ukrainassa jatkuu. Kuten evankelis-luterilaisen kirkon piispat viestissään toteavat, kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa.

Hollolan seurakunta vastaa piispojen kutsuun ja soittaa kaikissa kirkoissaan rauhankelloja tukena Ukrainalle ja ukrainalaisille sodan syttymisen vuosipäivänä 24.2.2023 klo 12.

Facebook-sivullaan seurakunta jakaa myös Kirkkohallituksen tuottaman musiikkivideon Rajamaa, joka on tehty tuomaan toivoa ja lohtua kaikille näinä aikoina.

Piispojen tapaan myös Hollolan seurakunta kannustaa jokaista muistamaan Ukrainaa rukouksissaan, lahjoittamaan avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa asuville ukrainalaisille.

Auta Ukrainan lapsia - Kirkon Ulkomaanapu

Mon Feb 20 11:43:00 EET 2023