Hollolan seurakunnassa on haettavana Kärkölän diakonian virka

Kärkölän kirkko ja hautakiviä

Hollolan varhaiskeskiajalla perustettu seurakunta on vakavarainen ja ainutlaatuinen kokonaisuus, joka toimii nykyisin neljän kunnan alueella. Jäseniä yhteisöllä on kaikkiaan 22 500. Hollolan seurakuntaan kuuluu kantaseurakunnan lisäksi Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kappeliseurakunnat. Seurakunta pitää työntekijöistään huolta mm. hyvillä Epassi- ja työsuhdepolkupyöräeduilla sekä seuraamalla säännöllisesti työilmapiiriä ja työhyvinvointia. Ympäristöystävällisyys ei näy ainoastaan latauspaikka-, aurinkovoimala- ja maalämpöhankkeissamme, vaan vihreä asenne läpäisee kaiken toimintamme Kärkölästä Kuhmoisiin. Viime syksynä valmistuneen strategiamme nimi on Rukoillen, rohkeasti, vastuullisesti. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme yli 80 monitaitoisen ammattilaisen voimin. Verkkosivuillamme voi tutustua mm. tuoreeseen Viidestä yhdeksi -lähihistoriateokseen.

Diakonian viranhaltija on osa Hollolan seurakunnan diakoniatyön tiimiä. Viran tehtäviin kuuluu diakoniatyö Kärkölän kappeliseurakunnan alueella. Työ sisältää asiakasvastaanottoja ja tarvittaessa taloudellista avustamista, koti- ja hoivakotikäyntejä, saattohoito- ja kriisipäivystystä, ryhmien, tapahtumien ja tilaisuuksien järjestelyä sekä verkostoyhteistyötä.

Viran kelpoisuusehtona on kirkkohallituksen hyväksymä diakoniatyöntekijän pätevyys. Palkkaus on kirkon virkaehtosopimuksen vaativuusryhmän 502 mukainen. Virka tulee ottaa vastaan 1.2.2024, sijaisuudessa voi aloittaa jo 1.12.2023.

Valitun tulee olla konfirmoitu evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Ennen työn vastaanottamista valitun on esitettävä lääkärintodistus työkelpoisuudestaan. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa 21.8.2023 klo 15.00 mennessä tästä avautuvaan hakujärjestelmään. Jos linkki ei avaudu, voit kopioida sen myös tästä https://www.mvs.fi/srk/hollola/url/Yn4mY3CqLw

Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun viikolla 35.

Lisätietoja antavat diakoniatyöntekijä Kati Lempiäinen p. 040 829 7580 tai kati.lempiainen@evl.fi (24.–28.7.) ja johtava diakonian viranhaltija Anne Hakkarainen p. 044 524 6212 tai anne.hakkarainen@evl.fi (31.7. alkaen)

Tutustu myös uuteen rekrytointivideoomme Youtubessa: https://youtu.be/JYR2PDjt-Nov

Mon Jul 24 10:14:21 EEST 2023