Hollolan seurakunnassa on haettavana diakonian virka

Kärkölän kirkko ylhäältäpäin

Hollolan seurakunnassa on haettavana DIAKONIAN VIRKA

Hollolan varhaiskeskiajalla perustettu seurakunta on vakavarainen ja ainutlaatuinen kokonaisuus, joka toimii nykyisin neljän kunnan alueella. Jäseniä yhteisöllä on kaikkiaan 22 500. Hollolan seurakuntaan kuuluu kantaseurakunnan lisäksi Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kappeliseurakunnat. Seurakunta pitää työntekijöistään huolta mm. hyvillä Epassi- ja työsuhdepolkupyöräeduilla sekä seuraamalla säännöllisesti työilmapiiriä ja työhyvinvointia. Ympäristöystävällisyys ei näy ainoastaan latauspaikka-, aurinkovoimala- ja maalämpöhankkeissamme, vaan vihreä asenne läpäisee kaiken toimintamme Kärkölästä Kuhmoisiin. Viime syksynä valmistuneen strategiamme nimi on Rukoillen, rohkeasti, vastuullisesti. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme yli 80 monitaitoisen ammattilaisen voimin. Verkkosivuillamme voi tutustua mm. tuoreeseen Viidestä yhdeksi -lähihistoriateokseen.

Diakonian viranhaltija on osa Hollolan seurakunnan monitaitoista diakoniatyöntekijöiden tiimiä. Viran tehtäviin kuuluu monipuolinen diakoniatyö Kärkölän kappeliseurakunnan alueella. Työ sisältää vastaanottotyötä, koti- ja hoivakotikäyntejä, kappeliseurakunnan aluetyötä sekä saattohoito- ja kriisipäivystystä. Työn menestyksekäs hoitaminen edellyttää verkostoitumista ja yhteistyötä kappeliseurakunnan alueella sekä oman auton käyttömahdollisuutta.

Viran kelpoisuusehtona on kirkkohallituksen hyväksymä diakoniatyöntekijän pätevyys. Palkkaus on kirkon virkaehtosopimuksen vaativuusryhmän 502 mukainen. Virka tulee ottaa vastaan 1.4.2024 tai sopimuksen mukaan.

Valitun tulee olla konfirmoitu evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Ennen työn vastaanottamista valitun on esitettävä lääkärintodistus työkelpoisuudestaan. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa tämän linkin takaa avautuvaan hakujärjestelmään 4.1.2024 klo 11.00 mennessä tai kirjallisesti Hollolan seurakunta Keskuskatu 2 15870 Hollola, kuoreen merkintä: Diakonian virka Kärkölä.

Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun 15.1.2024.

Lisätietoja antavat johtava diakonian viranhaltija Anne Hakkarainen p. 044 524 6212 tai anne.hakkarainen@evl.fi (11.-28.12.2023) ja diakoniatyöntekijä Kati Lempiäinen p. 040 829 7580 tai kati.lempiainen@evl.fi (2.-4.1.2024).

Tutustu myös rekrytointivideoomme Youtubessa.

Mon Dec 11 08:33:59 EET 2023