Betlehemin rauhantuli on saapunut Hollolan kirkolle

Eri maiden partiolaiset ovat kuljettaneet tulta eteenpäin kirkkoihin, vanhustentaloihin, päiväkoteihin, kouluihin, sairaaloihin, vankiloihin ja erilaisiin tapahtumiin muistuttamaan rauhan tärkeydestä.

Hollolan kirkon Betlehemin rauhantuli ja sen vieressä oleva Rauhanviesti 2023

Hollolan kirkon sankarihautausmaalle on saapunut alun perin Betlehemistä lähtöisin oleva rauhantuli.

Tätä valoa pimeyteen levittävää rauhantulta voi Hollolan kirkolla käydä katsomassa joulupäivään saakka. Rauhantulen luona voi myös lukea partiojohtaja Heidi Jokisen kirjoittaman vuoden 2023 rauhanviestin.

Rauhantulen leviäminen saa vuosittain alkunsa, kun itävaltalainen partiolainen käy sytyttämässä lyhtynsä yli tuhat vuotta Betlehemissä tauotta palaneesta "ikuisesta tulesta".

Rauhantulta kuljetetaan lyhdystä lyhtyyn ja liekistä liekkiin ympäri maailman, muistuttaen rauhan ja valon tärkeydestä. Perinne sai alkunsa vuonna 1986.

Suomeen rauhantuli rantautui laivalla tänä vuonna ensimmäisen kerran 24.11.

LISÄYS 19.12.: Seurakunnan pohjoisosassa, Kuhmoisten ja Padasjoen kirkolla, rauhantuli palaa 16.12.- 7.1. välisen ajan.

Wed Dec 13 10:52:00 EET 2023