Sururyhmät lapsille ja nuorille

Ja nyt minä tulen siihen vaikeaan kohtaan. Siihen mitä en jaksaisi ajatella. Ja mitä en voi olla ajattelemattakaan. -Astrid Lindgren-

Hollolan seurakunta tarjoaa yhdessä Lahden seurakuntien kanssa lasten- ja nuorten sururyhmiä. Sururyhmä on tarkoitettu lapsille ja nuorille, jotka ovat menettäneet läheisensä puoli vuotta sitten tai aikaisemmin.

Lapsen ja perheen kohdattua surua, siitä tulee perheessä keskeinen asia. Surevat tarvitsevat yhteisön tuen. Surun läpi voidaan kulkea yhdessä, käsi kädessä.  Sururyhmissä lapsella ja nuorella on mahdollisuus vertaistukeen ja paikkaan käsitellä surua toiminnallisilla sekä turvallisilla menetelmillä.

Ryhmän yhteydessä lapsen läheisillä on mahdollisuus keskustella lapsen tai nuoren surusta.  Yhdessä mietimme miten lasta tai nuorta voi auttaa ja tukea suremisessa. Olemme lapsen tasolla, yhdessä toimien. Ryhmässä on lupa tunteisiin ja paikalla turvallisia aikuisia.

STARS

Stars on sururyhmä 6-12-vuotialle lapsille. Menetystä käsitellään lapsen tasolla ja yhdessä toimimalla. Jokaisella on oikeus tunteisiin ja ryhmää ohjaavat turvalliset aikuiset.

Stars ryhmällä on kolme tapaamista 14.9., 28.9 ja 5.10. klo 17.30-19 Kirkkokatu 5 kerhotilassa.
Lisäksi on viikonloppuleiri Siikaniemen kurssikeskuksessa 7.-8.10.2023. Ensimmäisessä tapaamisessa ja viikonlopussa mukaan tulee lapsen tärkeä aikuinen. Täysihoito Siikaniemessä: 36€/aikuinen ja 18€/lapsi. Maksuun voi anoa avustusta oman seurakunnan diakoniatyöstä.

ILMOITTAUTUMINEN 27.8. mennessä otsikon linkistä. Sinuun ollaan yhteydessä kun ilmoittautumisaika on ohi.

LISÄTIETOJA Mira Kähkönen, mira.kahkonen@evl.fi, p. 044 7191 485.

Pappi
Hämeenkosken kappeliseurakunta