Vapaaehtoistoiminta Hämeenkosken kappeliseurakunnassa

Hämeenkosken kappeliseurakunnan vapaaehtoistoiminta on monimuotoista ja vapaaehtoistoimijoidensa näköistä. Lisätietoa siitä antaa kappeliseurakunnan diakoniatyöntekijä Pia Rantatupa ja pappi Leevi Ruonakoski (yhteystiedot alhaalla), ellei tehtävän kuvauksessa toisin mainita.

Tervetuloa mukaan!

Vapaaehtoistoimintaan voit osallistua esimerkiksi:

- Ystävänä toimiminen vanhukselle. Ystävänä vierailet heidän luonaan kodeissa ja laitoksissa.
- Kerhonvetäjänä toimiminen eri ikäisten kerhoissa
- Kahvinkeittäjiä erilaisiin seurakunnan tilaisuuksiin
- Emäntänä seurakunnan ruokailuissa tai Ystävänkulmassa
- Ulkoiluttajia Koskettaren asumisyksikön asukkaille kerran viikossa. Toiminnasta lisätietoja antaa Leena Kähäri, p. 040 734 8693.
- Kappeliseurakunnassa toimii vapaaehtoisten miesporukka, jonka toiminnasta lisätietoa saa pappi Leevi Ruonakoskelta (yhteystiedot alhaalla).
- Messuavustajana jumalanpalveluksessa, lisätietoa saa pappi Leevi Ruonakoskelta (yhteystiedot alhaalla).

Jos haluat tehdä vapaaehtoistyötä seurakunnassa muulla tavoin, ole yhteydessä Piaan tai Leeviin.

Vapaaehtoistoiminta Ystävänkulmassa:

Ystävänkulma on vapaaehtoistyön keskuspaikka Hämeenkosken keskustassa, sen toiminnasta lisätietoja antaa diakoniatyöntekijä Pia Rantatupa (yhteystiedot alhaalla). Ystävänkulmassa voit toimia emäntänä, jonka pääasiallinen tehtävä on kahvinkeitto ja tarjottavien esille laittaminen, sekä seurustelu kävijöiden kanssa. Vapaaehtoinen itse päättää, kuinka usein haluaa toimia emäntänä. Tehtäviin opastetaan.

Hämeenkoskella on aktiivista miestyön toimintaa.