Rippikoulu aikuisena

Onko sinua pyydetty kummiksi? Lähestyvätkö kirkkohäät? Haluatko keskustella elämän suurista kysymyksistä. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena. Olipa kiinnostuksesi syy rippikouluun mikä tahansa, se kannattaa käydä!

Kaste ja konfirmaatio aikuisrippikoulun yhteydessä

Seurakunnan jäseneksi tullaan vain kasteen kautta. Jos sinua ei ole kastettu, sinun tulee suorittaa rippikoulu ja sen päätteeksi sinut kastetaan.

Luterilainen kirkko hyväksyy oikeaksi kasteeksi sellaisen kasteen, joka on tapahtunut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin kastetaan esim. helluntaikirkossa, ortodoksisessa kirkossa sekä roomalais-katolisessa kirkossa. Jos et ole varma, ole yhteydessä kirkkoherranvirastoon.

Jos sinut on kastettu, mahdollinen kirkkoon liittyminen hoidetaan rippikoulua pitävän papin kanssa.

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon, jonka muodot voivat olla hyvinkin tapauskohtaiset. Konfirmaation toteutuksesta sovitaan yhdessä rippikoulua pitävän papin kanssa.

Mikäli haluat mukaan aikuisrippikouluun, ole yhteydessä Hollolan seurakunnan kirkkoherranvirastoon tai oman asuinalueesi pappiin.

Pappi
Hämeenkosken kappeliseurakunta
Asikkalantie 2
16800 Hämeenkoski

Hämeenkosken kappeliseurakunnan vs. kappalainen

Pappi
Hollolan kantaseurakunta Vesikansan alue
Keskuskatu 2
15870 HOLLOLA

Vesikansan alueen kappalainen. Lähetystyön työalavastuu kantaseurakunnassa. Virkavapaalla 14.1.2024 asti.