Kirkkokuorot

Hollolan kirkkokuoro

Hollolan Kirkkokuoro on kolmiääninen sekakuoro, jonka pääasiallinen tehtävä on juhlistaa messujen musiikkia. Moniäänisyydestä johtuen uusille laulajille pidetään koelaulu.

Kuoro esiintyy myös muissa seurakunnan tilaisuuksissa sekä käy mm. vierailukäynneillä palvelutaloissa. Kuoro osallistuu myös Kirkkomusiikkipiirin laulujuhlille sekä valtakunnallisille Kirkon musiikkijuhlille.

Kirkkokuoron laulajat ovat hyvin sitoutuneita ja kuoron luonteeseen kuuluukin runsas osallistuminen sekä harjoituksiin että esiintymisiin. Jos moniäänisyys tuntuu liian vaativalta, Hollolassa on myös yksiääninen Ylistyskuoro sekä Laulupiiri, josta lauluharrastuksen voi aloittaa.

Kuoroa johtaa kanttori Veera Surkka-Sipilä. Harjoitukset ovat viikottain Sovituksenkirkon Musiikkihuoneessa torstaisin klo 17-19.

Mikäli haluat liittyä kirkkokuoroon, ota yhteyttä kanttori Veera Surkka-Sipilään (veera.surkka-sipila@evl.fi). Koska kuoro laulaa moniäänistä musiikkia, on nuotinlukutaito välttämätön. Tervetuloa uudet laulajat mukaan!

Kirkkokuoron syksyn harjoituskausi alkaa torstaina 31.8. klo 17.

Hämeenkosken kirkkokuoro

Hämeenkosken kirkkokuoro ry on kolmiääninen (SAB) kuoro, joka kokoontuu harjoituksiin Hämeenkosken Seurakuntatuvalle. Kirkkokuoro elää ja hengittää kirkkovuotta eli sen vakio-ohjelmaa ovat muun muassa joulun ja pääsiäisen laulut. Olemme mukana elävöittämässä kappeliseurakunnan jumalanpalveluselämää noin kerran kuukaudessa (lukuunottamatta kesää). Ohjelmisto on monipuolista,  laulut ovat peräisin sekä vanhojen mestareiden että nuoremman polven taitajien kynistä. Kuoro kuuluu Päijät-Hämeen kirkkomusiikkipiiriin.

Leppoisaan porukkaan mahtuu lisää laulajia. Jos tunnet vetoa mukaan, ota yhteyttä Johanna-kanttoriin 044 5246 186, laita sähköpostia johanna.k.jaaska@evl.fi tai tule katsomaan kuoroa sen meininkiä harjoituksiin Seurakuntatuvalle.

Kirkkokuoro harjoittelee torstaisin klo 18-20 Hämeenkosken seurakuntatuvalla. Tervetuloa!

Kärkölän kirkkokuoro

Kiinnostaako moniääninen kuorolaulu? Haluatko kehittyä laulajana? Haluatko musisoida kivassa porukassa? Tule mukaan Kärkölän kappeliseurakunnan kirkkokuoroon!

Kärkölän kirkkokuoro laulaa 3-4 äänistä ohjelmistoa. Harjoittelemme viikoittain ja esiinnymme noin kerran kuukaudessa messuissa, konserteissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Kuorossa laulaminen on antoisa, virkistävä ja kehittävä harrastus. Monipuolinen ohjelmisto rikastuttaa lauluharrastusta ja mukavassa porukassa on helppo olla mukana. Kärkölän kirkkokuoron tarkoituksena on kehittää, ylläpitää ja rikastuttaa seurakunnan jumalanpalveluselämää musiikillisin keinoin.

Kärkölän Kirkkokuoro ry. kuuluu Lahden Kirkkomusiikkipiiriin. Kuoro on Suomen Kirkkomusiikkiliiton jäsen. Kuoron puheenjohtajana toimii Marja-Liisa Tapanila, sihteerinä Saija Kelahaara ja taiteellisena johtajana Kirsi Skantz-VIljakainen.

Kärkölän Kirkkokuoro harjoittelee yleensä torstaisin klo 18-19.30. Pääsääntöisesti harjoitukset ovat Kärkölän kirkossa parillisilla viikoilla ja Järvelän seurakuntakeskuksessa parittomilla viikoilla.

Kuoroa johtaa kanttori Kirsi Skantz-Viljakainen. Uusia laulajia otetaan kaikkiin ääniin. Jos kiinnostuit, ota rohkeasti yhteyttä p. 0505593148 / kirsi.skantz-viljakainen@evl.fi tai tule seuraamaan harjoituksiamme. Nuotinlukutaitoa tai aiempaa kuoroharrastusta ei edellytetä. Moniäänisyydestä johtuen uusille laulajille pidetään koelaulu. Tervetuloa mukaan kaikki sekakuoromusiikin ystävät!

Kuhmoinen-Padasjoen kirkkokuorot

Kuhmoisten kirkkokuoro on perustettu v. 1935 ja rekisteröity v. 1955. Kuoro kuuluu SKML:n Lahden kirkkomusiikkipiiriin. Tervetuloa!

Kuhmoisten kirkkokuoro harjoittelee Kuhmoisten seurakuntakodin 7. taivaassa. Kuoroa johtaa kanttori Hannele Erola.

Padasjoen kirkkokuoro on toistaiseksi tauolla.

Kuhmoisten kappeliseurakunta
Kirkkotie 1 A
17800 Kuhmoinen
Hämeenkosken kappeliseurakunta
Asikkalantie 2
16800 Hämeenkoski

vapaapäivät yleisimmin ma-ti

Musiikkiryhmät Hämeenkoskella:

Hämeenkosken kirkkokuoro, Lauluryhmä Ikäiset, Tuomaslaulajat, Lapsikuoro Ilo, MetriO, Duo JohanHeliC

Hämeenkosken kappeliseurakunnan konserttivastaava

Kärkölän kappeliseurakunta
Sammalistontie 1
16600 JÄRVELÄ

Vastuualueina myös lapsi- ja kirkkokuorot sekä konsertit

Hollolan kantaseurakunta
Keskuskatu 2
15870 Hollola

Vapaapäivät yleisimmin ma-ti. Kantaseurakunnan kasvatuksen kanttori.