Päihde- ja mielenterveyskuntoutujalle sekä rikosseuraamustyön asiakkaalle

Kantaseurakunnan päihde- ,mielenterveys- ja rikosseuraamustyöstä vastaa diakoniatyöntekijä Jaana Rosti-Mutala. Häneen voi ottaa yhteyttä erilaisissa päihteisiin, riippuvuuksiin, mielenterveyteen sekä rikosseuraamusasioihin liittyvissä, mieltä painavissa asioissa. Hänen yhteystietonsa löytyvät sivun alaosasta.

Ajantasaista ilmoittelua toiminnasta kannattaa seurata Hollolan seurakunnan nettisivuilta sekä somekanavilta (Facebook ja Instagram)

Päihdetyö

Diakoniatyö järjestää päihdetyön saunailtoja Parinpellon leirikeskuksessa. Seuraava ilta on 22.11.2023 klo 15.30-18.30. Seuraa ilmoittelua!

Naiserityistä päihderyhmää ohjataan n. kaksi kertaa vuodessa yhteistyössä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen päihdesairaanhoitajan kanssa. Seuraa ilmoittelua!

Yksilökeskusteluaikoja päihteettömyyden tueksi tai saavuttamiseksi voi varata suoraan diakoniatyöntekijä Jaanalta.

Huom!

Naiserityinen päihderyhmä alkaa seuraavan kerran keväällä 2024 Sovituksenkirkolla. Ilmoittautuminen ja lisätiedot ; diakoniatyöntekijä Jaana R-M  044-5246211

Ryhmä kokoontuu n. kerran viikossa ja se toteutetaan yhteistyössä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen päihdesairaanhoitajan kanssa.

Yhteistyö A-Killan kanssa

Jaana Rosti-Mutala toimii myös yhteyshenkilönä Hollolan A-killan tukikohtaan (Mallasharjuntie 3), joka on avoinna ma-pe klo 10–14.

A-killan yhteystiedot: p. 040 5346511. A-Killan jäsenille jaetaan kauppojen lahjoittamaa hävikkiruokaa pientä korvausta vastaan ma, ke ja pe. Edullista lounasta saa ostaa Killasta torstaisin.

Lisätietoja A-Killasta.

Mielenterveystyö

Diakoniatyö järjestää mielenterveyskuntoutujien leiripäiviä Parinpellon leirikeskuksessa 3-4 krt vuodessa. Seuraava leiripäivä on 24.11. 2023 klo 9-15. Ilmoittaudu Jaanalle 9.11. mennessä.

Yksilökeskusteluja ja tapaamisia mielen hyvinvoinnin ja elämänhallinnan tueksi voi halutessaan sopia suoraan diakoniatyöntekijä Jaanan kanssa.

Mielenterveyskuntoutujien naistenryhmä yhteistyössä Päijät-Hämeen hyvinvointialueen kuntoutusohjaajan ja sairaanhoitajan  kanssa n 1 krt/ kk. Kysy lisää Jaanalta!

Yhteistyö Oivalluksen kanssa

Mielenterveystyötä tehdään myös yhteistyössä P-H hyvinvointialueen kanssa. Hollolassa toimii Oivallus, joka tarjoaa mm. vertaistukea ja

ohjausta ja kotiinvietäviä palveluita mielenterveyskuntoutujille (os. Terveystie 2, Sote-keskus).

Rikosseuraamustyö

Diakoni vierailee Mikkelin vankilassa päijät-hämäläisten vankien kotipaikkaryhmässä n. kaksi kertaa vuodessa. Diakoniatyö on osa päijät-hämäläisten

toimijoiden ja Rikosseuraamuslaitoksen yhteistä vapauttamisverkostoa, jossa pyritään tarjoamaan vapautuville vangeille ja heidän perheilleen

mahdollisimman kattavaa tukiverkostoa. Tarjolla on apua myös erilaisia rikosseuraamuksia (mm. yhdyskuntapalvelu, valvottu koevapaus) suorittaville

asiakkaille. Ole rohkeasti yhteydessä!

Yhteystiedot

Diakoniatyöntekijä Jaana Rosti-Mutala p. 044 524 6211 tai jaana.rosti-mutala@evl.fi vastaa mielellään kysymyksiin päihde-, mielenterveys- ja

rikosseuraamustyöstä sekä kutsuu Sinua mukaan toimintaan.