Vapaaehtoistoiminta Hollolassa ja Vesikansan alueella

Hollolan kantaseurakunnan piirissä toimii noin 700 vapaaehtoistyöntekijää. Iloiseen joukkoon lukeutuvat seurakuntalaiset eläkeikäisten kerhojen vetäjistä aina leirien isosiin ja yhteisvastuukerääjiin. Alla muutamia paikkoja yhteystietoineen. Tule mukaan - sinua tarvitaan!

Ilmoittaudu tai ehdota tehtävää, joka kiinnostaisi sinua

Ota rohkeasti yhteyttä sinua kiinnostavan vapaaehtoistehtävän ja työalan työntekijään puhelimitse tai sähköpostitse. Voit myös tuoda esille oman ideasi tehtävästä johon sinua kiinnostaisi osallistua.

Seurakunta arvostaa kaikkea osaamista ja toivottaa sinut lämpimästi tervetulleeksi vapaaehtoistemme joukkoon!

Lähimmäispalvelutoiminta
Missiokammari
Pyhäkouluohjaajana toimiminen
Nukketeatteri Tuikku
Hollolan kirkon tai Sovituksenkirkon oppaana toimiminen
Arkienkeli/Yhteisvastuukeräys

Päivitämme kantaseurakunnan vapaaehtoistehtävien osalta verkkosivujen sisältöä.

Lähimmäispalvelutoiminta

Lähimmäispalvelutoimintaan osallistuville ei makseta palkkaa mutta heille tarjotaan koulutusta ja heitä tuetaan tehtävässään. Palvelu on avustettavalle maksutonta. Parasta on mukava yhteinen hetki ja molemminpuolinen hyvä mieli.

Voit toimia:

• jutteluseurana ja tukihenkilönä eri ikäisille yksinäisille ihmisille tai perheille heidän kodeissaan
  • saattolähimmäisenä hoivakodissa elämänsä loppuvaiheessa olevalle lähimmäiselle
  • eläkeikäisten kerhojen ohjaajana kuntakeskuksessa ja kylillä
  • avustajana eri tilaisuuksien järjestämisessä tai vaikkapa diakonian leirillä
  • saattajana esimerkiksi terveyskeskus- tai sairaalakäynnillä
  • ulkoiluttajana hoivakodin ulkoiluryhmässä
  • muissa tehtävissä "maan ja taivaan väliltä" omien toiveiden ja lahjojen mukaan!

Yhteydenotot diakoniatyöntekijä Maaria Lumiaho.

Missiokammari

Hollolan seurakunnan Missiokammari toimii Salpakankaalla. Missiokammarissa myytävien tuotteiden tuotto lahjoitetaan lähetysjärjestöjen toiminnan tukemiseen. Kahvion tuotto menee diakonialle.

- Ehtisitkö kutoa villasukat tai muuta lämmintä?
- Ompelisitko pientä ja sievää?
-Teetkö puutöitä?
- Pidätkö leipomisesta?
- Olisiko sinulla toisinaan aikaa avustaa Missiokammarissa emäntänä tai isäntänä?

Tervetuloa mukaan toimimaan oman kiinnostuksen ja aikataulun mukaisesti. Tehtäviin annetaan opastus. Lisätietoja toiminnasta vastaava työntekijä

Pyhäkouluohjaajana toimiminen

Haluaisitko toimia pyhäkouluohjaajana kerran kuussa tai pari kertaa viikossa? Ohjaajana kertoisit Raamatunkertomuksia ja Taivaan Isän huolenpidosta.

Pyhäkoulusihteeri tukee sinua tehtävässäsi. Yhteydenotot pyhäkoulusihteeri Satu Vesaan (yhteystiedot alhaalla).

Nukketeatteri Tuikku

Nukketeatteri Tuikku esittää Raamatunkertomuksia lapsille ja perheille erilaisissa tilaisuuksissa. Tule mukaan! Yhteydenotot Satu Vesaan (yhteystiedot alhaalla). Nukketeatteri Tuikun esitykset Youtubessa: https://bit.ly/NukketeatteriTuikku

Hollolan kirkon tai Sovituksenkirkon oppaana toimiminen

Hollolan keskiaikaisen kivikirkon ja Sovituksenkirkon vapaaehtoisoppaat opastavat kirkkoihin tutustujia pääasiassa talvikaudella sunnuntaisin, messun jälkeen klo 11–16.  Vapaaehtoisoppaille on etenkin Hollolan kirkon osalta tarjolla oppimismateriaalia, johon voi tutustua etukäteen tai opastyön hiljaisina hetkinä. Esitteitä on seitsemällä eri kielellä. Molemmista kirkoista on tehty esitteiden lisäksi kirjat. Oppaille järjestetään silloin tällöin tietoiskuja.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä kirkkoherranviraston toimistosihteeri Satu Taittoon tai kirkkoherra Timo Huttuseen (yhteystiedot alhaalla).

Ryhdy arkienkeliksi - auta Yhteisvastuukeräyksessä

Yhteisvastuukeräys on aina keväisin, helmikuusta toukokuuhun. Kerääjiä rekrytoidaan erityisesti tammikuussa. Tutustu keräykseen seurakunnassamme Yhteisvastuu-sivuillamme.

Takaisin sivun alkuun

Toimistosihteeri, kirkkoherranvirasto