Ystävyysseurakunta

Ystävyysseurakuntatoiminnan tavoitteena on ylläpitää ja lisätä yhteyksiä tukemalla seurakuntatoimintaa ja omaehtoista toimintaa sekä antamalla henkistä tukea.

Suomen ev. lut. kirkon ystävyysseurakuntatyöstä löydät yleisemmin tietoa Sakastin sivuilta.

Ajankohtaistoiminnasta seurakunnassamme löydät lisää täältä.

Hollolan kantaseurakunta

Koselle on tehty useita vierailuja vuosittain, ennen pandemia-aikaa, joko seurakunnan tai yksittäisten seurakuntalaisten järjestämänä. Keräyksellä saatuja käytettyjä vaatteita ja tarve-esineitä lahjoitetaan Kosen seurakunnalle.

Kysy lisää aikuisten pappi Marjo Kortelainen p. 044 524 6194, marjo.kortelainen(at)evl.fi.

►Tutustu Kosen seurakunnan verkkosivuihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ystävyysseurakuntahistoriikki vuodelta 2003

Hämeenkosken kappeliseurakunta

Tutustu Viron Karulan ystävyysseurakuntaan täällä.

Kärkölän kappeliseurakunta

Kappeliseurakunnalla on kaksi ystävyysseurakuntaa: Inkerin kirkon Aunus ja Viron luterilaisen kirkon Ridala.

Aunuksen seurakunta on perustettu virallisesti vuonna 1992. Oma kirkko seurakunnalle valmistui vuonna 1999. Kappeliseurakunta toimii Vitelen kylässä.

Kuhmoinen kappeliseurakunta

Kappeliseurakunnassa ei ole ystävyysseurakuntatoimintaa.

Padasjoen kappeliseurakunta

Kappeliseurakunnassa ei ole ystävyysseurakuntatoimintaa.

15870 Hollola

Aikuistyön ja kylien pappi

Aikuistyö, naisten ja miesten ryhmät, kylät ja raamattupiirit.

Hollolan kantaseurakunta
15870 Hollola

Hollolan seurakunnan kappalainen. Työhuone Sovituksenkirkossa. Työalavastuina kantaseurakunnan yhteisten tapahtumien koordinointi, kantaseurakunnan johtokunnan asiat (ent. alueneuvosto), kantaseurakunnan miesten piiri, Viron Kosen ystävyysseurakuntatyö ja seurakunnan arkistotoimi. Seurakunnan arkistovastaava ja aluekeskusrekisterin yhteyshenkilö.

Hollolan kantaseurakunta Vesikansan alue
15870 HOLLOLA

Vesikansan alueen kappalainen. Lähetystyön työalavastuu kantaseurakunnassa. Virkavapaalla 14.1.2024 asti.