Toivon Tapahtuma

ti 14.5. klo 10.00
Kalle Virta

Kärkölän seurakuntakeskus

Sanaa ja säveliä esittää baritoni-pastori Kalle Virta, jonka jälkeen n klo 11.30. on tarjolla keittolounas ja kahvit. Vapaaehtoinen maksu lähetystyölle.

Kuka on Kalle Virta?
VAPAA SIELU HALUAN OLLA!
Iloinen karjalaispoika, se mie oon!, huudahtaa baritoni-pastori Kalle Virta ja nauraa päälle rempseästi.Äänestä kuulee, että hänellä on pitkälle koulutettu ääni. Hän kiertää seurakuntia laulajana ja raamatunopettajana. Hän konsertoi niin yksin kuin suurten teosten solistina.
Miun elämässäin on kauneus ja syvyys ollu läsnä aina. Rankoista elämänvaiheista ja syvästä surustakin on tullut ajan mittaan voimavara, joiden kautta armo ja rakkaus tuntuvat ainoalta mahdollisuudelta elää hyvä elämä, sanoo Kalle Virta ja yhtäkkiä tunnelma on syvä ja kevyt samaan aikaan.
Se on itseasiassa minun puheideni ja laulujeni täyttämien tilaisuuksien tärkeä piirre: elämän syvyys ja keveys ovat läsnä yhtä aikaa - ihan niin kuin oikeassakin elämässä. Nauru ja itku ovat sisaruksia - ja sen on aina karjalaispojat tietäneet.
Kalle Virta on Kansan Raamattuseuran varatoiminnanjohtaja, laulaja ja pappi. Hän on myös julkaissut runokirjan Vapautta haluan hengittää.
Vapaus on minulle tärkeä teema. Se vilkkuu opetuksissani ja lauluvalinnoissani usein. Haluan olla vapaa sielu. Mutta minua häiritsee se näennäisvapaus, jota ihmisille tarjotaan. Todellisuudessa monet kulkevat suorittamisen ja pärjäämisen pakossa ilman vapautta. Todellinen vapaus tulee hyväksytyksi tulemisesta ja
rakkauden kokemuksesta. Siitä syntyy myös rohkeus ja uskallus elää.
Musiikki on suuri voima, joka menee ihmisessä syvemmälle kuin pelkät sanat. Ei ole yhtään ihme, että kiitollisuutta kokeva ihminen haluaa laulaa kiitosta Jumalalle! Musiikki antaa minulle mahdollisuuden hengittää jotain sellaista, jota en osaa pukea sanoiksi.

Kärkölän kappeliseurakunta