Vaalipaneelit edeltävät ennakkoäänestysviikkoa

3 (1).jpg

Myös tänä vuonna Hollolan Prisman aula palvelee yhtenä ennakkoäänestyspisteenä.

Tämän vuoden marraskuun 20. päivänä toimitettavassa vaalissa valitaan Hollolan seurakunnan 33 kirkkovaltuutettua vuosille 2023-2026. He päättävät mm. kirkollisveroprosentista, virkojen perustamisista ja lakkauttamisista, kiinteistökaupoista ja hyväksyvät seurakunnan talousarvion ja tilinpäätöksen.

Ennakkoäänestys alkaa ensi viikolla ja äänestysaika on tiistaista lauantaihin 8.−12.11.2022​. Seurakuntavaaleissa voi äänestää ennakkoon missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa Suomessa. Kaikki äänestysajat- ja paikat löytyvät seurakunnan tai www.seurakuntavaalit.fi -verkkosivujen ja lehtikuulutusten lisäksi mm. kaikille äänioikeutetuille lähetyistä vaalikirjeistä. Äänioikeutettuja vaaleissa ovat Hollolan seurakunnan 16 vuotta täyttäneet jäsenet Hollolan, Kärkölän, Padasjoen ja Kuhmoisten kuntien alueella. Heitä on lähes 19 000.

Vaalikone ja striimatut vaalipaneelit apuna

Viisi valitsijayhdistystä on asettanut ehdolle kaikkiaan 64 ehdokasta, 41 naista ja 23 miestä. Ehdokkaiden mielipiteisiin voi tutustua muun muassa kirkon vaalikoneessa verkossa osoitteessa www.seurakuntavaalit.fi/vaalikone. 51 ehdokasta on kirjannut vastauksensa vaalikoneeseen.

Lisäksi ehdokkaiden valitsijayhdistysten taustoihin voi tutustua vaalipaneeleissa, joita Hollolan seurakunnassa järjestetään kaksi. Ensimmäinen paneeli järjestetään Padasjoen kirkossa sunnuntaina 6.11. klo 11.30 ja toinen Hollolan Sovituksenkirkossa maanantaina 7.11. klo 18.  Juontajana toimii Kärkölän kappeliseurakunnan vs. kappalainen Johanna Hurtig. Arvio kestosta on noin tunti. Yleisökysymyksille on varattu aikaa.

Ihmisläheinen seurakuntatyön ehdokaslistalta Esa Pyykkö osallistuu Padasjoen paneeliin ja Seija Aakala puolestaan Hollolan paneeliin. Kokoomus ja Kirkon Uudistajat -ehdokaslistalta Padasjoen paneeliin osallistuu Pekka Kotiaho ja Sovituksenkirkon Tuulia Tahvonen. Kärkölän kappeliseurakunnan ehdokaslistaa edustaa molemmissa paneeleissa Sirpa Kaalikoski. Matalan kynnyksen kirkon ehdokaslistalta Padasjoen paneeliin osallistuu Mira Vilkman ja Hollolan päässä puolestaan Kari Hyytiä. Sitoutumattomat-ehdokaslistalta Hollolan paneeliin osallistuu Virve Valkeavuori ja Padasjoen paneeliin Seija Karevaara

Molemmat paneelikeskustelut striimataan Hollolan seurakunnan Facebook-sivulle.

Kaikki Suomen ennakkoäänestyspaikat löydät kirkon vaalipalvelusta.

2022-11-01 09:51:00.0