Hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumat Hollolan seurakunnassa 2.4.-10.4.

Risti josta kasvaa keltainen kukka

Kanta-Hollola

Hollolan kirkko, Rantatie 917

Su 2.4. klo 13 palmusunnuntain messu. Katja-Margit Takatalo, Johanna Suomala.

To 6.4. klo 18 kiirastorstain messu. Ari Pelkonen, Satu Alander, teologiharjoittelija Toni Timlin, Vesa Koskimaa.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Satu Alander, saarnaa teologiharjoittelija Toni Timlin, Veera Surkka-Sipilä.

La 8.4. klo 23 pääsiäisyön messu. Lauri Palo, teologiharjoittelija Toni Timlin, Jussi Keltakangas.

Su 9.4. klo 13 pääsiäispäivän messu. Marjo Kortelainen, Veera Surkka-Sipilä.

PERUTTU: Bach - Porthan - Mäkinen -urkukonsertti

Urkuri Markku Mäkinen konsertoi Hollolan kirkossa maanantaina 10.4. klo 15. Konsertti on osa konserttisarjaa "Bach - Porthan - Mäkinen", jossa Markku Mäkinen soittaa Bachin urkutuotantoa urkurakentamo Porthanin rakentamilla uruilla. Hollolan kirkon Porthan-urut ovat valmistuneet vuonna 1994 valmistuneet Silbermann -tyyliset barokkiurut, jotka sopivat loistavasti Bachin tuotannon esittämään. Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 10 €.

Sovituksenkirkko, Keskuskatu 2

Su 2.4. klo 10 palmusunnuntain messu. Katja-Margit Takatalo, Ville Särkkä, Johanna Suomala.

Su 2.4. klo 18 hiljaisuuden messu. Ville Särkkä, Satu Alander, Veera Surkka-Sipilä.

Ke 5.4. klo 8.30 arkimessu. Ari Pelkonen.

To 6.4. klo 18 kiirastorstain messu. Lauri Palo, Hanna-Leena Penttilä, Veera Surkka-Sipilä.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Ari Pelkonen, Jussi Keltakangas.

Su 9.4. klo 10 pääsiäispäivän messu. Marjo Kortelainen, Veera Surkka-Sipilä.

Ma 10.4. klo 10 messu. Hanna-Leena Penttilä, Veera Surkka-Sipilä. Lauluryhmä Sovituksen Pisarat.

Vesikansan seurakuntakoti, Paimelantie 51

To 6.4. klo 18 kiirastorstain messu. Katja-Margit Takatalo, Jussi Keltakangas.

Su 9.4. klo 13 pääsiäispäivän messu. Katja-Margit Takatalo, Jussi Keltakangas.

Hämeenkoski

Hämeenkosken kirkko, Toijalantie 11

Su 2.4. klo 10 Palmusunnuntain perhemessu, Leevi Ruonakoski, Johanna Huovinen, Lapsikuoro Ilo.

Ma 3.4. klo 19 Iltakirkko, Timo Huttunen, Jussi Keltakangas, Hämeenkosken mieskuoro.

Ti 4.4. klo 19 Hiljaisen viikon ja kärsimysajan virsiä, Leevi Ruonakoski lauluystävineen.

Ke 5.4. klo 19 Iltakirkko ja alttarivaellus, Leevi Ruonakoski, Johanna Huovinen, Duo JohanHeliC.

To 6.4. klo 19 kiirastorstain messu. Leevi Ruonakoski, Johanna Huovinen, kirkkokuoro.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Hanna-Leena Penttilä, Johanna Huovinen, MeTriO.

La 8.4. klo 23 pääsiäisyön messu. Leevi Ruonakoski, Johanna Huovinen, Adelia ja Henrietta Ruonakoski (laulu).

Ma 10.4. klo 18 Tuomasmessu. Leevi Ruonakoski, Pekka Huokuna (saarna), Johanna Huovinen, Tuomaslaulajat.

Kärkölä

Järvelän seurakuntakeskus, Sammalistontie 1

Su 2.4. klo 10 palmukirkko. Johanna Hurtig, Timo Huttunen, Kirsi Skantz-Viljakainen, lapsikuoro.

Ke 5.4. klo 12 hiljaisen viikon ehtoollishartaus. Lillimari Lehmijoki, Kirsi Skantz-Viljakainen.

Kärkölän kirkko, Kirkkotie 7

Su 2.4. klo 18 paastonajan virsiä ja tekstejä.

To 6.4. klo 19 kiirastorstain messu. Johanna Hurtig, Kirsi Skantz-Viljakainen, Kaija Jyrkkä.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Lillimari Lehmijoki, Kirsi Skantz-Viljakainen.

Su 9.4. klo 10 pääsiäispäivän messu. Kaija Jyrkkä, Kirsi Skantz-Viljakainen.

Pääsiäiskonsertti

Tervetuloa Kärkölän kirkkoon pääsiäiskonserttiin maanantaina 10.4. klo 14. Konsertin ohjelmassa on pääsiäisen urkumusiikkia säveltäjäniminä mm Bach ja Krebs sekä Händelin pääsiäisaiheisia oratorioaarioita. Musisoimassa ovat Sirkka-Liisa Jussila-Gripentrog, urut ja Kirsi Skantz-Viljakainen, sopraano.

Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 10 €.

Padasjoki

Padasjoen kirkko, Laivarannantie 1

Su 2.4. klo 13 palmusunnuntain messu. Kristian Saarnio, Hannele Erola.

Ma 3.4. klo 18 hiljaisen viikon hartaus. Jari Lappalainen, Johanna Suomala.

Ti 4.4. klo 18 hiljaisen viikon hartaus. Ari Pelkonen, Johanna Suomala.

Ke 5.4. klo 18 hiljaisen viikon hartaus. Kristian Saarnio, Hannele Erola.

To 6.4. klo 18 kiirastorstain messu. Kristian Saarnio, Johanna Suomala.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Kristian Saarnio, Johanna Suomala.

Su 9.4. klo 10 pääsiäispäivän messu. Kristian Saarnio, Tuure Lindén.

Kuhmoinen

Kuhmoisten kirkko, Kirkkotie 1 B

Su 2.4. klo 10 palmusunnuntain messu. Jari Lappalainen, Hannele Erola.

To 6.4. klo 18 kiirastorstain messu. Jari Lappalainen, Hannele Erola.

Pe 7.4. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus. Jari Lappalainen, Hannele Erola.

La 8.4. klo 23 pääsiäisyön messu. Jari Lappalainen, Hannele Erola.

Ma 10.4. klo 10 messu. Katja-Margit Takatalo, Jussi Keltakangas.

Tue Mar 21 10:04:00 EET 2023