Jumalanpalvelusten alkamisajankohtiin muutoksia 1.6. alkaen

Öylätti

Kesäkuun alusta alkaen Hollolan seurakunnan jumalanpalveluksien kellonajat muuttuvat hieman Hollolan Sovituksenkirkon, Padasjoen kirkon, Kuhmoisten kirkon, Kärkölän kirkon sekä Hämeenkosken kirkon osalta. Kaikissa edellä mainituissa kirkoissa jumalanpalvelukset toimitetaan pyhinä kolme kertaan kuukaudessa kello 10, minkä lisäksi kerran kuukaudessa jumalanpalvelus toimitetaan klo 18 kussakin kirkossa iltakirkon muodossa.

Iltakirkko on erilainen jumalanpalvelus ja se on päivän ainoa jumalanpalvelus kyseisessä kirkossa.

Jumalanpalvelusten kellonajat kannattaa tarkistaa aina, erityisesti isompien ja erityisten pyhäpäivien osalta Kirkonseutu-lehdestä ja ennen kaikkea verkkosivuilta, mutta muistamista auttaa myös säännönmukaisuus: Hollolan Sovituksenkirkossa ja Kuhmoisten kirkossa iltakirkko järjestetään aina kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina, Padasjoen kirkossa kuukauden toisena sunnuntaina, Hämeenkosken kirkossa kuukauden kolmantena sunnuntaina ja Kärkölän kirkossa joka kuukauden neljäntenä sunnuntaina.

Vesikansan tilanne ennallaan säilyy ennallaan, koska siellä tarvetta muutokselle ei ole ilmennyt. Vesikansassa vietetään lisäksi joka kuukausi arkipäivän iltamessu kello 18. Muutoksen ulkopuolelle jää myös Hollolan keskiaikainen kirkko, jossa jumalanpalveluksia pidetään jatkossakin tavallisina peruspyhinä kello 13.

Livestream-lähetykset jatkuvat kirkoista vuorotellen jokaisena jumalanpalveluspäivänä pääasiassa klo 10. Lähetystä voi seurata Hollolan seurakunnan Facebook-sivulla tai seurakunnan verkkosivujen upotusikkunan kautta.

Kirkkoneuvoston helmikuussa tekemässä muutospäätöksessä on pyritty ottamaan huomioon seurakuntalaisten toiveet, paikalliset perinteet, muuttunut kappeliseurakuntatilanne, seurakunnan eri alueiden välinen tasa-arvo sekä työvoiman saatavuus.

2023-05-23 14:08:00.0