Hollolan seurakunta hakee taloushallinnon asiantuntijaa

Laskin ja kynä paperin päällä

Oletko numerotarkka, kirjanpitotaitoinen, kehittämishenkinen taloushallinnon osaaja, joka innostuu niin kirjanpidon arkirutiineista kuin erilaisista taloushallinnon kehittämisprojekteista? Olet omimmillasi monipuolisessa taloushallinnon työssä, jossa työsi on itsenäistä mutta samalla tiiviisti pienen taloustoimiston tiimin kanssa yhteistyössä toimimista. Lisäksi sinulta löytyy tarvittaessa sanavalmiutta ja rohkeutta kouluttaa henkilöstölle alan asioita ja toimia talouspäällikön lähinpänä työparina ja sijaisena. Jos tunnistat itsesi, niin laitapa hakemusta tulemaan. Hollolan seurakunnassa on nyt juuri Sinulle tarjolla monipuolinen, mutta turvallinen taloushallinnon työpaikka!

Hollolan seurakunta on Hollolan, Kärkölän, Padasjoen ja Kuhmoisten alueella toimiva noin 23 000 jäsenen ja noin 80 työntekijän yhteisö. Hollolan seurakunnan taloustoimisto sijaitsee Hollolan kuntakeskuksessa, Sovituksenkirkolla ja sieltä käsin hoidetaan keskitetysti koko seurakunnan talous- ja henkilöstöhallinto. Niin järjestelmien kuin prosessienkin osalta teemme yhteistyötä Kirkon palvelukeskuksen kanssa. Keskeisimmät talous- ja palkkahallinnon tietojärjestelmät ovat SAP (kirjanpito, osto- ja myyntireskontra, matka- ja kululaskut), Populus (palkanlaskenta) sekä Nomentia (maksuliikenne). Toiminnanohjausjärjestelmänä seurakunta käyttää Katrina-järjestelmää.

Taloushallinnon asiantuntija vastaa seurakunnan kirjanpidon oikeellisuudesta muun muassa tarkastaen tai tehden itse kirjauksia ja opastaen henkilöstöä sekä toimien yhteyshenkilönä Kirkon Palvelukeskukseen päin. Vuosittain taloushallinnon asiantuntija valmistelee laskenta-aineiston tilinpäätökseen ja talousarvioon sekä valmistelee muun muassa seurakunnan veroilmoituksen. Talousraportointi ja sen kehittäminen kuuluvat haettavan henkilön tehtäviin. Taloushallinnon asiantuntija sijaistaa talouspäällikköä ja hänellä tulee olla valmius sijaistaa tarvittaessa myös muita taloustoimiston työntekijöitä.

Tehtävään valittavalta edellytämme tradenomin tai merkonomin tutkintoa. Tehtävän täytössä hakijan eduksi hyväksiluetaan riittävä työkokemus vastaavista työtehtävistä ja tuntemus seurakunnan taloushallinnosta.  Lisäksi edellytämme itsenäistä työskentelyotetta, asiakokonaisuuksien hallintaa, joustavuutta sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja tehtäviin työpäivän aikana, hyviä tietoteknisiä valmiuksia, tarkkuutta, yhteistyökykyä, aktiivisuutta sekä kehittämisintoa.

Tehtävän palkkaus sijoittuu vaativuusryhmään 502, jonka päälle maksetaan henkilön työkokemuksen perusteella mahdollista kokemuslisää KirVESTES:in mukaisesti. Seurakunnalla on monipuoliset henkilöstöedut muun muassa lounas- ja virkistysetu sekä työsuhdepolkupyöräetu. Henkilöstön kehittäminen ja kouluttautuminen sekä erilaiset työhyvinvointitoimenpiteet ovat strategisia valintojamme.

Tehtävän työaika on toimistotyöaika, 36 tuntia 15 minuuttia viikossa. Käytössä on liukuva työaika sekä osittainen etätyömahdollisuus. Taloushallinnon asiantuntijan lähiesihenkilönä toimii talouspäällikkö. Tehtävä täytetään 1.11.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan. Palvelussuhteen täytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Pääasiallinen työpiste on Sovituksenkirkko.

Hakuprosessin aikataulu: Hakuaika tehtävään on 16.8.-3.9.2023. Haastatteluvalinnat tehdään 5.9.2023 ja haastattelut järjestetään ensisijaisesti viikolla 37 (ma 11.9. ja pe 15.9.). Päätös tehtävään valittavasta tehdään kirkkoneuvoston kokouksessa 3.10.2023.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa 3.9.2023 mennessä verkkopalveluun, jonka löydät täältä. Jos linkki ei aukea, niin voit kopioida sen hakuselaimeen tästä: https://www.mvs.fi/srk/hollola/url/RmgQ6Zgz4f ​​​.

Lisätietoja antaa talouspäällikkö Paula Hukkanen, p. 044 524 6250 ma 21.8. klo 9.30-11.00, ti 22.8. klo 12-13.00, pe 25.8. klo 13-14.30 ja ma 28.8. klo 12.30-14.00. Sähköpostitse tehtävästä voi tiedustella paula.hukkanen@evl.fi 16.8.-29.8.2023 välisenä aikana.

2023-08-16 12:56:00.0