Padasjoen seurakuntatalo tilapäiseen käyttökieltoon

Padasjoen seurakuntatalon pääsali.

Padasjoen seurakuntatalon sisäilmaongelmat ovat Hollolan seurakunnan saaman palautteen perusteella pahentuneet, eikä tilaa koeta enää turvalliseksi.

Seurakuntatalon alakerta on jo ollut pois käytöstä, mutta palautteen perusteella ongelma on laajentunut koskemaan nyt myös yläkertaa. Sen vuoksi seurakunta on päättänyt laittaa Padasjoen seurakuntatalon tilapäiseen käyttökieltoon tarkempia tutkimuksia varten ja jäädä odottamaan niiden perusteella tehtäviä johtopäätöksiä.

Korvaaviksi tiloiksi otetaan ensi vaiheessa Padasjoen Olkkari ja kirkko.

”Padasjoen kirkkoakin saa käyttää korvaavana tilana seurakunnalliseen toimintaan mahdollisuuksien mukaan. Koskaan korvaavat tilat eivät ole identtiset alkuperäisten kanssa, joten koetamme selvitä luovuudella ja joustavuudella. Myös Särsjärven mahdollisuuksia esimerkiksi muistotilaisuuksien käytössä selvitetään”, kirkkoherra Timo Huttunen kertoo.

Tilapäinen käyttökielto astui voimaan 18.9.2023.

2023-09-22 15:13:00.0