Hämeenkosken DIAKONIAN VIRKA haettavana

Tapuli

Hollolan varhaiskeskiajalla perustettu seurakunta on vakavarainen ja ainutlaatuinen kokonaisuus, joka toimii nykyisin neljän kunnan alueella. Jäseniä yhteisöllä on kaikkiaan 22 500. Hollolan seurakuntaan kuuluu kantaseurakunnan lisäksi Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kappeliseurakunnat. Seurakunta pitää työntekijöistään huolta mm. hyvillä Epassi- ja työsuhdepolkupyöräeduilla sekä seuraamalla säännöllisesti työilmapiiriä ja työhyvinvointia. Ympäristöystävällisyys ei näy ainoastaan latauspaikka-, aurinkovoimala- ja maalämpöhankkeissamme, vaan vihreä asenne läpäisee kaiken toimintamme Kärkölästä Kuhmoisiin. Toissa syksynä valmistuneen strategiamme nimi on Rukoillen, rohkeasti, vastuullisesti. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme yli 80 monitaitoisen ammattilaisen voimin.

Diakonian viranhaltija on osa Hollolan seurakunnan monitaitoista diakoniatyöntekijöiden tiimiä. Viran tehtäviin kuuluu diakoniatyö Hämeenkosken kappeliseurakunnan ja kantaseurakunnan alueella. Työ sisältää taloudellista avustamista, koti- ja hoivakotikäyntejä, seurakunnan lähimmäispalvelukävijöiden ohjaamisen, saattohoito- ja kriisipäivystystä sekä tapahtumajärjestelyjä. Työn menestyksekäs hoitaminen edellyttää verkostoitumista ja yhteistyötä seurakunnan alueella sekä oman auton käyttömahdollisuutta.

Viran kelpoisuusehtona on kirkkohallituksen hyväksymä diakoniatyöntekijän pätevyys. Palkkaus on kirkon virkaehtosopimuksen vaativuusryhmän 502 mukainen. Virka tulee ottaa vastaan 1.5.2024 tai sopimuksen mukaan.

Valitun tulee olla konfirmoitu evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Ennen työn vastaanottamista valitun on esitettävä lääkärintodistus työkelpoisuudestaan. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa verkko-osoitteeseen https://www.mvs.fi/srk/hollola/url/dwM3Dcd1pj  5.2.2024 klo 11.00 mennessä tai kirjallisesti Hollolan seurakunta Keskuskatu 2 15870 Hollola, kuoreen merkintä: Diakonian virka Hämeenkoski

Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun 12.2.2024.

Lisätietoja antaa johtava diakonian viranhaltija Anne Hakkarainen p. 044 524 6212 anne.hakkarainen@evl.fi

Tutustu myös uuteen rekrytointivideoomme Youtubessa: https://youtu.be/JYR2PDjt-No

2024-01-16 10:15:00.0