Kirkkohallitus myönsi Pro ecclesia -mitalin Pekka Kotiaholle

000138_kotiaho_pekka.jpg

Kirkkohallituksen täysistunto myönsi kokouksessaan tänään 23.1.2024 Pro ecclesia -mitalin neljälle henkilölle: teologian tohtori Matti Paavo Peiposelle (Espoon hiippakunta), DI Jussi Pekka Kotiaholle (Mikkelin hiippakunta), prosten Lis-Mari Helene Liljeströmille (Porvoon hiippakunta) sekä varatuomari Risto Jaakko Kalevi Tuorille (Tampereen hiippakunta).

Mitali voidaan myöntää henkilölle, joka on erityisen ansioitunut kirkon työssä seurakunnan, hiippakunnan ja kokonaiskirkon tasolla. Pro ecclesia -mitalin myöntää kirkkohallitus kirkon kunniamerkkiasioiden neuvottelukunnan esityksestä.

Pekka Kotiaho on Hollolan seurakunnan pitkäaikainen kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja sekä hiippakuntavaltuuston jäsen ja kirkkolliskokousedustaja.

2024-01-23 13:42:00.0