Hollolan seurakunta hakee JOHTAVAA KASVATUKSEN VIRANHALTIJAA 1.8.2024 alkaen

lapsia

Hollolan varhaiskeskiajalla perustettu seurakunta on vakavarainen ja ainutlaatuinen kokonaisuus, joka toimii nykyisin neljän kunnan alueella. Jäseniä yhteisöllä on kaikkiaan 22 000. Hollolan seurakuntaan kuuluu kantaseurakunnan lisäksi Hämeenkosken, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen kappeliseurakunnat. Seurakunta pitää työntekijöistään huolta mm. hyvillä Epassi- ja työsuhdepolkupyöräeduilla sekä seuraamalla säännöllisesti työilmapiiriä ja työhyvinvointia. Ympäristöystävällisyys ei näy ainoastaan latauspaikka-, aurinkovoimala- ja maalämpöhankkeissamme, vaan vihreä asenne läpäisee kaiken toimintamme Kärkölästä Kuhmoisiin. Strategiamme nimi on Rukoillen, rohkeasti, vastuullisesti. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme yli 80 monitaitoisen ammattilaisen voimin.

Viran kelpoisuusehtona on piispainkokouksen päättämä nuorisotyönohjaajan pätevyys. Soveltuva ylempi korkeakoulututkinto (YAMK/maisteri) voidaan katsoa eduksi. Koska kyseessä on esihenkilötyö, katsotaan johtamiskoulutus ja -kokemus viran täytössä eduksi. Työnantaja velvoittaa virkaan valitun seurakunnan kustantamiin johtamiskoulutuksiin.

Palkkaus on kirkon virkaehtosopimuksen vaativuusryhmän 602 mukainen. Virka tulee ottaa vastaan 1.8.2024 tai sopimuksen mukaan.

Viran tehtävänkuvana on johtaa Hollolan seurakunnan kasvatustyötä ja toimia esihenkilönä Hollolan seurakunnan kasvatuksen työntekijöille, sekä lastenohjaajille että nuorisotyönohjaajille. Viranhaltija toimii myös itse seurakunnan kasvatustyössä tehtävänkuvassa sovittavalla tavalla tiimin tarpeet huomioiden.

Viran hoitaminen vaatii hyviä sosiaalisia taitoja ja oman työn johtamisen kykyä. Viranhaltijalta odotetaan hyviä esihenkilötaitoja sekä kristillisen kasvatustyön kehittämiskykyjä. Odotamme virkaan valittavalta seurakunnan kasvatustyön kentän ajankohtaisten ilmiöiden tuntemista ja kehittämishalua. Viranhaltijalla tulee olla riittävän hyvät ict- ja viestintätaidot. Oman auton käyttö laajassa seurakunnassamme on välttämätöntä. Kasvatuksen työalajohtajan viran virkapaikka on Sovituksenkirkko ja hänen esihenkilönään toimii kirkkoherra.

Valitun tulee olla konfirmoitu evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Ennen työn vastaanottamista valitun on esitettävä lääkärintodistus työkelpoisuudestaan sekä rikosrekisteriote (Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä). Lisäksi virkaan valittavalta tarkastetaan luottotiedot. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Hakemukset liitteineen tulee toimittaa 23.4.2024 mennessä ensisijaisesti sähköisesti osoitteessa https://www.mvs.fi/srk/hollola/url/c7Rh7NtDn8 tai kirjallisesti osoitteeseen Hollolan seurakunta, Keskuskatu 2, 15870 Hollola.

Lisätiedot: kirkkoherra Timo Huttunen, timo.huttunen@evl.fi, puh. 044 524 6195

Tutustu myös uuteen rekrytointivideoomme osoitteessa: https://youtu.be/JYR2PDjt-No

Timo Huttunen
Timo Huttunen