Heikki Pelkonen saarnasi vaalinäytemessussa Jeesuksen kiusauksista

Haastattelutilanne

Messun jälkeen Sanni-Maria Tiihonen haastatteli vaaliehdokasta.

Launeen kirkkoherra Heikki Pelkonen toimitti tänään 10.3. kirkkoherranvaaliin liittyvän vaalinäytemessun Sovituksenkirkossa. Pyhä oli 1. paastonajan sunnuntai, ja saarnan aiheena oli pyhän evankeliumitekstin mukaisesti Jeesuksen kiusaukset autiomaassa.

Pelkonen totesi, että  meissä kilpailevat monenlaiset tunteet ja pyyteet sekä sielunvihollisen kiusaukset.

Hän saarnasi, että Jeesus vastasi kiusaajalle autiomaassa aina Raamatun sanalla, ”On kirjoitettu…”, ja löysi Jumalan sanasta rohkaisun ja vastauksen. Hän viittasi myös pyhäpäivän Vanhan testamentin lukukappaleeseen, jossa käärme houkuttelee epäilemään Jumalan sanaa.

Saarnan päätteeksi Pelkonen evankelioi, että Jeesus on voittomme elämän kiusauksissa, ja Hänen armonsa kantaa silloinkin, kun lankeamme.

Messun ja kirkkokahvien jälkeen oli vielä vaaliehdokkaan haastattelu. Haastattelijana toimi kirkkovaltuutettu Sanni-Maria Tiihonen.  Pelkonen kertoi mm. tehneensä koko työuransa kahdessa seurakunnassa, Padasjoella ja Launeella.

Vaalinäytemessut, ehdokkaiden haastattelut sekä vaalipaneelit striimataan ja tallennetaan seurakunnan "Hollolan seurakunta" -Facebook-sivulle. Kyseistä sivua voi katsoa kuka tahansa myös ilman kirjautumista tai Facebook-tiliä seurakunnan verkkosivujen etusivun Facebook-upotusikkunan kautta (www.hollolanseurakunta.fi).

Loput vaalinäytemessut ja haastattelut ovat peräkkäisinä sunnuntaina seuraavasti:

Su 17.3.2019 klo 10, Hollolan kappalainen Timo Huttunen

Su 24.3.2019 klo 10, Laihian kirkkoherra Marja-Liisa Mäki

Näiden lisäksi järjestetään kaksi vaalipaneelia,

To 28.3.2019 klo 18 Kuhmoisten seurakuntakodilla (Kirkkotie 1 A)

Pe 29.3.2019 klo 18 Sovituksenkirkossa

Molemmissa vaalipaneeleissa juontajana toimii kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Johanna Hurtig.

2019-03-10 13:19:00.0