Sovituksenkirkon kellot soivat ihmisoikeuksien puolesta

Kello1.jpg

Hollolan Sovituksenkirkon kirkonkellot soivat torstaina 24.10. kello 17. Tempaus on osa Ekumeenista Vastuuviikkoa, jota vietetään 20.-27.10.2019 teemalla Ihmisoikeuspuolustajat. Ihmisoikeuspuolustaja on henkilö, joka puolustaa ihmisoikeuksia rauhanomaisesti. 24.10 on samalla myös YK:n päivä sekä Rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää, eli toinen rukouspäivä.

Ihmisoikeuskellot -tempaus muistuttaa, että suurella osalla maailman ihmisiä ei ole samanlaisia ihmisoikeuksia kuin sinulla ja minulla. Sen vuoksi on tärkeää vaatia kaikkien ihmisten oikeuksien toteutumista. Vastuuviikon viesti viittaa myös kansainväliseen julistukseen: “Jokaisella on oikeus -- edistää ja pyrkiä ihmisoikeuksien ja perusvapauksien suojelemiseen ja toimeenpanoon kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.” (Ihmisoikeuspuolustajajulistus, 1998).

Vastuuviikon kampanjoinnissa nostetaan vuosina 2019-2020 muutenkin esille ihmisoikeuspuolustajia Suomesta ja maailmalta ja rohkaistaan jokaista puolustamaan ihmisoikeuksia. Me kaikki voimme puolustaa ihmisoikeuksia rauhanomaisesti omassa elinpiirissämme.

Aiheesta lisää verkossa osoitteessa www.vastuuviikko.fi

2019-10-16 10:37:00.0