Mikkelin hiippakunnan piispan kirje Hollolan seurakunnalle

Kirje seurakunnalle

Hollolan seurakunnalle

"Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti." (Hepr. 13:8). Tämän uudenvuodenpäivän raamatunkohdan sanoin toivotan Hollolan seurakunnan tervetulleeksi Mikkelin hiippakuntaan.

Maassamme ovat kirkollisen hallinnon ja piispan kaitsenta-alueen rajat aikojen kuluessa vaihdelleet. Tämä on näkynyt siinä, mihin hiippakuntaan seurakunnat ovat kulloinkin kuuluneet ja kenen piispan kaitsennassa seurakunnat ja niiden työntekijät ovat olleet. Vuoden 2020 alusta Hollolan seurakunta siirtyy Mikkelin hiippakuntaan.

Piispan ja tuomiokapitulin tarkoituksena on auttaa ja varmistaa, että seurakunta voi täyttää oman tehtävänsä. Tämä merkitsee seurakuntien tukemista ja apostolisen uskon säilymisestä huolehtimista. Teemme Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulissa parhaamme, että Hollolan seurakunnassa olisi hyvä tehdä kirkon työtä.

Vaikka ajat ja rajat muuttuvat, kirkon Herra pysyy muuttumattomana. Muutoksen keskellä on turvallista muistaa Raamatun lupaus: "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti." Häneen luottaen kuljemme yhdessä kohti tulevaisuutta.

Mikkelissä 28.12.2019

Seppo Häkkinen