Tanssiteos Pyhästä Birgitasta Hollolan kirkossa la 1.2. klo 18

Yhteisvastuukeräyksen avaustapahtuma Hollolan kirkossa.
Hollola_nosto_Birgitta_THUMB.jpeg

La 1.2. klo 18 Hollolan keskiaikaisessa kirkossa (Rantatie 917, Hollola kk)

Tanssiteos, YV-avaus ja pystykahvit. Ohjelmamaksu 5 € Yhteisvastuukeräykselle, jonka pääteema tänä vuonna on vanhemmuuden tukeminen.

Minä Birgitta, Io Santa Brigida? kohtauksia erään naisen pyhästä
elämästä -tanssiteos.

Hollolaistaustainen, nykyisin Ranskassa asuva tanssitaiteilija Tuuli-Maaria Louhensalo-Lindström esittää sooloteoksen Birgitasta, pyhästä, kapinallisesta naisesta sekä hänen pyrkimyksestään itselliseen elämään. Kuka Birgitta on ja entä mitä on pyhyyden tavoittelu? Pyhä Birgitta oli monta: tytär, neito, vaimo, äiti, kuninkaankasvattaja, poliittinen vaikuttaja, leski, mystikko ja lopulta pyhimys.

Mutta oliko Birgitta pyhä?

Minä Birgitta, Io Santa Brigida? -tanssiteos kulkee Birgitan kanssa koko pitkän matkan pohjolasta Roomaan, vanhuudesta nuoruuteen. Tanssija kohtaa Birgitan tämän
kolmessa todellisuudessa: neitsyenä, vaimona ja leskenä. Teoksen tarina luo kysyvän, raadollisen mutta myös hellän humoristisen kuvan naisesta, joka ei halunnut asettua yhteen muottiin.

Tanssiteoksen musiikkina kuullaan rekonstruoitua keskiaikaista musiikkia sekä osia Zbigniew Preisner :n Sielunmessusta ja se yhdistää uutta balettia sekä
tanssiteatteria.
Teoksen kesto: noin 45 minuuttia.
Teoksen kantaesitys: 21.6.2019; Villa Lante, Rooma, Italia.
Koreografia ja tanssi: Tuuli-Maaria Louhensalo-Lindström (FIN)
Koreografia, sekä korrepetitio-ohjaus: Janet Spiegal (UK)

Fri Jan 31 10:00:00 EET 2020