Koronatiedote: Seurakunta peruu retkiä sekä hoivakotihartaudet ja -vierailut

Hollolan seurakunta peruu kaikki hartaushetket ja vierailut terveyskeskuksissa, hoiva- ja palvelukeskuksissa sekä vastaavissa paikoissa. Kyseessä on ennakoiva varotoimenpide koronaviruksen tartuntauhan vuoksi, ja tarkoituksena on suojella erityisen haavoittuvassa asemassa olevia.

Peruutus koskee hartaushetkiä ja pappien, diakoniatyöntekijöiden tai muun henkilökunnan vierailuja ja tervehdyskäyntejä.

Ainoana poikkeuksena ovat täysin akuutit tilanteet. Mikäli akuutti kutsu asukkaan tai potilaan luokse tulee muun kuin laitoksen henkilökunnan kautta, asiasta neuvotellaan aina henkilökunnan kanssa.

Hollolan seurakunta hoitaa saattohoitokäynnit sekä saattohoitopäivystyksen normaalisti.  Seurakunnan saattohoitopäivystäjää on ohjeistettu ottamaan laitosten henkilökunnalta selvää kunkin laitoksen käytännöistä esimerkiksi tiloissa liikkumisen ja hygienian suhteen.

Vierailut on peruttu, kunnes toisin ilmoitetaan.

Myös retkiä perutaan

Seurakunta on myös päättänyt myös Hollolan seurakunta on päättänyt perua ensi lauantaille (14.3.2020) järjestetyn retken, jonka oli tarkoitus suuntautua Konalan kiipeilymaailmaan ja kauppakeskus Triplaan. Retkelle oli ilmoittautunut kolmekymmentäviisi 5.-8.-luokkalaista nuorta. Seurakunta palauttaa osallistumismaksun kaikille takaisin.

Myös lauantaille 28.3. kaavailtu perheiden Höp Löp -päivä perutaan, vaikka sen ilmoitus onkin seuraavassa Kirkonseutu-lehdessä. Ilmoitusta ei ehditty vetää pois ennen lehden painoon menoa.

Peruuntumisia tullee lähiaikoina lisää.

2020-03-12 12:26:00.0