Tiekirkkokausi perutaan

Kirkkopalvelut on päättänyt että tulevan kesän 2020 Tiekirkkokausi kesäkuusta elokuuhun perutaan koronaepidemian vuoksi. Hollolan seurakunnassa Kärkölän kirkko sekä Hollolan Pyhän Marian kirkko kuuluvat Tiekirkko -verkostoon.

Kuvassa Tiekirkko logo. Valkoisella pohjalla musta kirkko ja teksti Tiekirkko.

Epidemian kestoa ja sen vaikutusta ihmisten liikkumiseen ja kokoontumisen rajoituksiin on mahdoton arvioida. Haluamme toimia vastuullisesti, emmekä vaarantaa kävijöitä ja työntekijöitä tilanteessa, jossa koronaviruksen leviäminen on yhä mahdollista.

Tiekirkot ovat madaltaneet ihmisten kynnystä tulla kirkkoihin, ja ne ovat tarjonneet levähdyspaikan rauhaa ja arkkitehtonisia elämyksiä etsiville ihmisille. Onkin erityisen harmillista, että joudumme perumaan tulevan kesän tiekirkkokauden epidemian takia. Seurakunnat voivat kuitenkin harkintansa ja tilanteen mukaan pitää kirkkoja auki kesällä.

Poikkeusoloissa Hollolan kirkot ovat auki hiljentymiselle

Sovituksenkirkko, Hollolan, Hämeenkosken, Kärkölän, Kuhmoisten ja Padasjoen kirkot ovat 31.5. asti avoinna rukousta ja hiljentymistä varten sunnuntaisin klo 11-14. Paikalla on työntekijä. Pyrimme noudattamaan kokoontujien 10 hengen maksimimäärää. Flunssaoireisten ja riskiryhmiin kuuluvien tulee jäädä kotiin. Kesän mahdollisista aukioloista tiedotamme erikseen myöhemmin.

Sat Apr 18 12:00:00 EEST 2020