Seurakunta lahjoittaa Chromecastit hoivakodeille

Seurakunnan hoivakotien yhdyshenkilö pastori Sirkku Kuivasensaari välittää lahjoitukset oikeisiin osoitteisiin.

Hollolan seurakunta on lahjoittanut paikallisille hoivakodeille Googlen Chromecast -lisälaitteet. Tarkoituksena on kannustaa ja mahdollistaa seurakunnan verkossa lähetettyjen jumalanpalvelusten ja hartauksien katsominen televisiosta hoivakodeissa. Chromecast mahdollistaa suoratoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon, jolloin kuvaa on mukavampi seurata. Chromecast tekee vanhastakin televisiosta älytelevision.

Hollolan seurakunta striimaa tällä hetkellä jumalanpalveluksensa Facebook-sovellukseen, joka tukee Chromecastia. Jumalanpalvelus lähetetään koronaepidemian rajoitusten aikana joka sunnuntai yhdestä seurakunnan kuudesta kirkosta.

Kuhmoisissa ja Padasjoella kunnat ovat jo aiemmin hankkineet hoivakoteihin seurakunnan striimaamisten seuraamiseen tarvittavat laitteet.

Laitteet hoivakoteihin toimittaa tarvekyselyn perusteella seurakunnan hoivakotien yhdyshenkilö pastori Sirkku Kuivasensaari.

Wed Apr 29 14:41:00 EEST 2020