Kirkkoneuvoston päätöksiä 1.12.2020

Kuhmoisten Papinsaaren siunauskappeli.

Hollolan seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui eilen 1.12.2020. Kokouksessa päätettiin mm. seuraavista asioista:

1) Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että Kuhmoisten hautausmaan siunauskappeli kunnostetaan. Kyseessä on suuri, 1,5 miljoonan euron investointi rakennukseen, jossa toimitetaan noin 50 siunausta vuodessa.

2) Hollolan seurakunta on löytänyt Kuhmoisten Velisjärven leirikeskukselle ostajan. Kiinteistö myydään Ekosen orpohuoltosäätiölle 225 000 euron summalla. Myyntipäätös etenee Kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

3) Kanttorin virka julistettiin haettavaksi. Hollolan seurakunta pyrkii siirtymään kanttorien virkojen osalta seitsemästä kuuteen. Työtehtävien sijoittumisten kannalta perustelluimmat virkapaikat tällä hetkellä ovat Sovituksenkirkko 3 virkaa, Hämeenkoski 1 virka, Kärkölä 1 virka, Kuhmoinen 1 virka. Näin ollen tämän viran virkapaikka olisi Sovituksenkirkko. Virka tulee ottaa vastaan 1.4.2021 tai sopimuksen mukaan. Virkaan valittavalla tulee olla ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorinviran pätevyys. Hollolan seurakunta huolehtii tämänkin ratkaisun jälkeen kappeliseurakuntien musiikkielämästä.

4) Hollolan seurakunnassa käynnistetään ympäristöhanke, jonka tavoitteena on hakea kirkkohallitukselta ympäristödiplomia. Hollolan seurakunnalla ei ole tällä hetkellä voimassa olevaa ympäristödiplomia. Kirkon ympäristödiplomi tarjoaa työvälineitä ympäristötyöhön seurakuntien työntekijöille, luottamushenkilöille ja muille jäsenille. Kirkon strategia vuoteen 2026 (Ovet auki) linjaa ilmastonmuutoksen ja siihen liittyvän huolen yhdeksi 2020 -luvun megatrendeistä ja asettaa ekologisen ja sosiaalisen vastuun terävöittämisen kirkon toiminnassa yhdeksi strategian tavoitteista. Siten ympäristötyön aloittaminen Hollolan seurakunnassa on myös kirkon yhteisiin tavoitteisiin sitoutumista.

Pöytäkirjat löytyvät sivulta: Pöytäkirjat - Hollolan seurakunta

Ja tuorein niistä oheisen linkin takaa: § (hollolanseurakunta.fi)

2020-12-02 14:25:16.0